Everaerts en Janssen winnen nationale beker

20 mei 2023

Twee voormalig jeugdspeelsters van Wittenhorst, Kim Everaerts en Dominique Janssen, hebben deze week de nationale beker gewonnen.

Het is een succesvol seizoen voor Kim Everaerts (21). Eerder dit seizoen bereikte ze de halve finale van het WK met de Nederlandse dames Onder 20 en verlengde ze haar contract bij de FC Twente Vrouwen. Domper was het onlangs misgelopen landskampioenschap tegen Ajax. Ze wist het seizoen alsnog zeer succesvol af te sluiten door in de finale van de KNVB Beker met haar teamgenoten PSV ruim te verslaan: 4-0. Hierbij wist Kim zelf het tweede doelpunt voor haar rekening te nemen.

Dominique heeft al een aardige carrière achter de rug. De 28-jarige verdedigster heeft al bijna 100 (!) wedstrijden voor het Nederlands Elftal achter de rug en speelt aankomende zomer het WK voetbal voor vrouwen, waarbij de kans groot is dat ze de magische grens van 100 interlands gaat bereiken. Ze speelt inmiddels al enkele seizoenen bij VfL Wolfsburg en wist al meerdere landstitels en beker op haar te naam te schrijven. Afgelopen week kwam hier opnieuw een nationale beker bij door in de finale Freiburg met 4-1 te verslaan. Janssen wist hierbij met een penalty het laatste doelpunt op haar naam te schrijven.

Zaterdag 3 juni speelt ze met haar teamgenoten zelfs de Champions League finale tegen FC Barcelona. We wensen haar alvast veel succes in deze nu al historische wedstrijd.