Forse nederlaag Wittenhorst tegen EVV

26 november 2023

Wittenhorst 1 is tegen EVV uit Echt tegen de tweede nederlaag op een rij aangelopen in de Vierde Divisie. Na een goede start van de wedstrijd en meerdere kansen om op voorsprong te komen, vielen de oranjehemden in de tweede helft ver terug: 0-4.

Voorlangs

Net als vorige week tegen Halsteren, begonnen de Horstenaren goed aan de wedstrijd. Ondanks het gemis van de nodige spelers (Giel en Joep Beurskens met een blessure en Ruben Peulen wegens een schorsing), was de thuisploeg de bovenliggende partij. Na ruim vijf minuten kreeg spits Verkennis een enorme kans, maar zijn inzet ging nipt voorlangs. Collega-aanvaller Van Kuijck had deze bal graag voor het intikken gehad.

Veldoverwicht

Nadat een poeier van Van Kuijck door de doelman van EVV met de vuist werd gestuit, creĆ«erden de gasten uit Echt na twintig minuten hun eerste grote kans. Deze uitbraak werd door doelman Van Rens echter vakkundig weggetikt. Hier kwamen de gastheren goed weg. De ploegen zochten met de brilstand de kleedlokalen op. Opnieuw lukte het de thuisploeg niet om een veldoverwicht om te zetten in een voorsprong.

Deksel op de neus

In de 49e minuut hield Verkennis het overzicht en bediende Van Kuijck op de rand van de zestienmeter, wiens inzet recht op de keeper afkwam en hiermee kon worden gestopt. De hoek leek voor het uitkiezen; dit had de voorsprong moeten zijn. Drie minuten later scoorde de vrijstaande Ryan Vierhout uit een afvallende bal de 0-1. De bezoekers hadden aan hun tweede kans voldoende om de eerste goal van de middag te noteren.

Effectief

Tien minuten later konden de bezoekers de voorsprong verdubbelen, maar een hard schot belandde in het zijnet. Een daaropvolgende kans voor Wittenhorst werd door de sterke keeper van EVV gepareerd. Na ruim een uur spelen was de wedstrijd gespeeld. Binnen drie minuten scoorden de bezoekers tweemaal: een snoeiharde kopbal zorgde voor een verdubbeling van de score en Jip Vergoossen tekende voor de derde treffer. Tien minuten later mocht aanvaller Chefrino Eind voor het slotakkoord tekenen: 0-4.

In de tweede helft kon Wittenhorst niet brengen wat het in de eerste helft liet zien en de bezoekers straften dit af door effectief om te gaan met de kansen en de ontstane ruimte. Na dertien wedstrijden zijn de Horstenaren terug te vinden op de tiende plek. Volgende week wacht de pittige uitwedstrijd bij UDI'19 in Uden.

Speciale vermelding voor Ruben Laugs, aanvaller van Wittenhorst O23. Hij maakte vandaag zijn debuut voor ons eerste elftal.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Dion van Horne, Nick Driessen; Koen Jenniskens, Daan Verlijsdonk (83. Gijs Christiaens), Tom Driessen (75. Bono Wijnhoven), Jeffrey Rijkers; Joost van Rensch (64. Tom Spreeuwenberg), Luc van Kuijck (75. Willem Heijnen), Jeroen Verkennis (83. Ruben Laugs).