Wittenhorst 19-1 in de achtervolging

27 november 2023

Wittenhorst 19-1 in de achtervolging

Onze 19-1 begon de wedstrijd als trotse koploper in de 3e divisie met 1 punt voorsprong op Juliana, nadat ook vorige week de nummer drie Bennekom door Wittenhorst was verslagen (1-0). De tegenstander ACW uit Wijchen (nummer 7) was hiervan niet onder de indruk en nam vanaf het begin van de wedstrijd het initiatief. Met veel wisselende posities en voorwaartse druk doken zij regelmatig voor de Wittenhorst goal op. Onze 19-1 had de eerste helft moeite om aan te haken en was vaak slordig bij eigen balbezit. Het was de tegenstander die het meest gevaarlijke werd maar dankzij keeper Giel bleef het een wedstrijd. Ook werd nog een bal van de eigen lijn gekopt door Gijs bij een corner van de tegenstander. Een van de weinig goed opgezette aanvallen van het Wittenhorst team leidde wel bijna tot de 1-0: Victor speelde samen met Koen de verdediging zoek maar het schot van Victor raakte vervolgens de paal.

Het eerste deel van de tweede helft was het spelbeeld niet veel anders. Het waren de gasten die het spel bepaalden en ook twee keer in goede scoringspositie kwamen. Maar wederom hield Giel zijn goal knap schoon! Dat er geen tegengoal viel gaf het team vertrouwen dat er wellicht toch nog een resultaat mogelijk was. Langzaam veranderde ook het spelbeeld en was het onze 19-1 die meer initiatief nam en voetballend dan eindelijk in zijn kracht kwam. Ook de wissels gaven het team weer nieuwe impulsen. Die leidde in de laatste 20 minuten tot enkele kansjes voor Wittenhorst.  Wetende dat directe concurrent Juliana had gewonnen met nog 10 minuten te spelen, werd er door onze 19-1 zelfs achterin 1 op 1 gespeeld om toch die ene goal nog te maken. Maar helaas, enkele gevaarlijke momenten voor de goal van de tegenstander waren niet genoeg. En het zat op dat moment ook net niet mee, aangezien de scheidsrechter een handsbal van de tegenstander in de eigen 16 meter niet zag. Een 0-0 dus als eindresultaat.

Na afloop overheerste de teleurstelling bij de spelers vanwege dit resultaat en hiermee plek 1 niet meer in eigen handen is met nog 2 wedstrijden te gaan. Desondanks was er ook tevredenheid bij de staf dat het team in deze moeilijke wedstrijd zich staande hield, met in het laatste deel van de wedstrijd prima voetbal en hiermee kansen had op de overwinning (al was deze vandaag niet verdiend geweest).