Sterk collectief Wittenhorst VR 1 verslaat Prinses Irene

27 november 2023

Vorige week, uit tegen Beerse Boys, moesten de oranjevrouwen nog noodgedwongen met tien speelsters de wedstrijd aanvangen, maar deze week waren een aantal sterkhoudsters weer terug van blessureleed. Aan de Horstenaren de opdracht om tegen Prinses Irene VR1 weer op volle sterkte voor de winst te gaan.

Wittenhorst begon de wedstrijd sterk met veel balbezit, maar Prinses Irene liet zich niet zomaar verschalken. Na tien minuten de eerste wissel aan de kant van de tegenstander, dit bleek een tactische omzetting. De oranje heldinnen had de druk er vol op en na een hoekschop in de twaalfde minuut volgde een scrimmage, waarbij Chantal Baghuis maar net naast kopte.

De Horster dames stonden goed, waarbij het middenveld en de verdediging sterk acteerden. Goede onderscheppingen en goed samenspel zorgden ervoor dat Wittenhorst in de 26ste minuut Carin Vissers diep kon sturen die de verdedigster voor bleef. Noodgedwongen moest ze met links uithalen en niet onverdienstelijk schoot Vissers de 1-0 binnen.

Met deze stand gingen de teams de rust in. Prinses Irene heeft in de eerste helft één kans gehad, vanuit een corner kopte de aanvoerster de bal op de lat.

De tweede helft begon Wittenhorst ongewijzigd. In de 58ste minuut kwam Lianne Damen er in voor Fleur van Veggel. Lianne nam haar plek over in de spits. Met Lianne kwam er nog meer snelheid in de oranje voorhoede en Wittenhorst werd gevaarlijker door steeds beter combinatiespel.

Na een inworp op de helft van de tegenstander gooide Maud Vermazeren de bal snel in op Chantal Baghuis die de bal laag kon voorzetten. Carin Vissers rondde vervolgens in de 65ste minuut beheerst af, 2-0. Lynn van der Wijst kwam kort daarna binnen de lijnen voor Michelle de Wit op de rechter flank, Carin Vissers verhuisde naar de spitsenpositie. Lianne Damen zakte een positie naar het middenveld en zorgde daar voor nog meer stabiliteit en rust.

Met de snelheid van Lynn, Chantal en Carin wist de thuisploeg Lynn nog een paar keer vrij voor de keeper te zetten, maar Wittenhorst slaagde er niet meer in de wedstrijd definitief in het slot te gooien. De Wittenhorst dames waren een sterk collectief en begonnen de wedstrijd scherp. Dit resulteerde in 3 verdiende punten en een nette vijfde plaats op de ranglijst. Aanstaande zondag de uitwedstrijd tegen OJC Rosmalen, dat op de achtste plaats staat.