Een rondje langs de velden: zondag 26 november 2023

28 november 2023

Naast onze vaandelteams van Wittenhorst, gebeurt er ook van alles in de competities van onze lagere elftallen. Hier volgt een overzicht van de belangrijkste hoogtepunten van het weekend van zondag 26 november.

• De heren van Wittenhorst 2 speelden verleden zondag voor de tweede keer op rij geen wedstrijd en dat betekent dat komende zondag alweer de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft op de planning staat. En wat voor een, de gemeentelijke derby in en tegen Melderslo 3 dat evenveel punten heeft als de Horstenaren. Bij een overwinning, slaan ze dus een gat met 'de Melderse'.
  • Voor Wittenhorst 3 stond de clash met aartsrivaal sv Venray op het programma, maar de mannen liepen tegen de grootste nederlaag tot nog toe aan dit seizoen. de Venraynaren waren met 4-0 te sterk en klimmen daarmee op de ranglijst en staan met één punt meer boven Wittenhorst. Zondag de kans op eerherstel wanneer ze het thuis opnemen tegen Venlosche Boys 4, dat negende staat en Wittenhorst vijfde.
  • Dan, Wittenhorst 4. De mannen hebben, net als PSV Eindhoven in de Eredivisie, tot nog toe alles gewonnen en ook afgelopen zondag moest VVV'03 3 eraan geloven. Het werd een heuse zevenklapper (7-0). Daarmee gaan de oranjehemden niet alleen aan de leiding in de competitie, ze beschikken ook nog eens over en indrukwekkend doelsaldo van 22 met 24 doelpunten en slechts 2 tegengoals. Zondag de uitwedstrijd tegen de nummer twee, Blerick 4.
  • Wittenhorst 5 nam het afgelopen zondag op tegen 'Oeldere 2' (SVOC'01 2), maar verloor nipt met 2-1. Hiermee staan de heren nog altijd op een nette vijfde plek op de ranglijst met twee wedstrijden minder gespeeld dan de clubs boven hen. Bij twee overwinningen springen zij dus zo de top 3 in. Aanstaande zondag de eerste kans daartoe, wanneer ze het opnemen tegen IVO 5 dat nog maar drie punten wist te behalen dit seizoen.
  • Voor Wittenhorst 6 stond een heuse zespuntenwedstrijd thuis tegen sv Venray 8 op het programma. Bij winst zou het een gat slaan van drie punten met Venray, maar helaas gingen de Horstenaren onderuit, 1-3. Daarmee komt niet Wittenhorst, maar Venray nu op de tweede plaats op de ranglijst te staan en is het gat met de koploper opgelopen naar zes punten. Zondag weer een kans thuis tegen 'de Melderse' 5, dat slechts zes punten wist te behalen tot nu toe.
  • Wittenhorst 7 had zondag dé kans om, met een wedstrijd meer, drie punten 'los' te komen staan als koploper in de competitie. Er moest daarvoor wel gewonnen worden van combinatieclub SSA S.V. Lottum - GFC'33 4, maar het tegendeel was waar. Er werd met 3-1 verloren, waarmee het puntenaantal gelijk is met koploper vvVos 3 dat nog één wedstrijd tegoed heeft. Zondag de thuiswedstrijd tegen het Tegelse Sportclub Irene 7.
  • Het moeizame seizoen voor Wittenhorst 8 kabbelt voort. Verleden zondag werd thuis fors verloren van Blerick 7, 0-3. Hiermee staan de Horster mannen met zeven punten op een achtste positie op de ranglijst. Aanstaande zondag reist "ut achtst" af naar Tegelen om het op te nemen tegen Sportclub Irene 8, dat momenteel derde staat op de ranglijst.
  • Wittenhorst 9 blijft wisselvallig presteren dit seizoen. Afgelopen zondag kwamen de oranje helden niet verder dan een 2-2 gelijkspel thuis tegen het Tegelse Sportclub Irene 9. Hiermee bevindt het team zich in de middenmoot van de competitie met acht punten uit zes wedstrijden. Het heeft nu evenveel wedstrijden gewonnen als verloren en gelijk gespeeld. Zondag uit tegen FCV-Venlo 8 dat zich met slechts drie punten meer op de vierde plek bevindt.
  • De mannen van Wittenhorst 10 wonnen zondag alweer hun vijfde wedstrijd van het seizoen en derde wedstrijd op rij overtuigend met 1-4 van SVOC'01 3. Het staat hiermee op een keurige vierde positie op de ranglijst. Aanstaande zondag de derby thuis tegen sv Venray 11, welke bij droge omstandigheden op het hoofdveld zal worden afgewerkt. De Horstenaren zullen deze wedstrijd dus vol vertrouwen ingaan.