Sjoerd van der Coelen vertrekt aan einde van het seizoen bij Wittenhorst

29 november 2023

Sjoerd van der Coelen heeft afgelopen week het Bestuur en TC van Wittenhorst laten weten dat hij na dit seizoen de club gaat verlaten en op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging. Sjoerd is momenteel bezig aan zijn derde seizoen bij de Horstenaren en leidde ze vorig seizoen met absolute overmacht naar de titel in de 1ste klasse. Hierdoor speelt Wittenhorst nu in de 4de divisie. Een historische prestatie voor de Horster club. Nooit eerder kwam Wittenhorst uit in een soortgelijke divisie.

Het was een moeilijke beslissing voor Sjoerd, maar we zijn dankbaar dat we als club met hem hebben mogen samenwerken. Sjoerd past volledig in het profiel van een hoofdtrainer zoals we dat binnen Wittenhorst graag zien. Betrouwbaar, benaderbaar voor iedereen en altijd bereid om mee te denken in het belang van de club. Sjoerd is een trainer die ook graag jeugdspelers uit eigen opleiding kansen geeft. Daarnaast een professional die waarde hecht aan discipline en structuur geeft aan spelers en staf.

Dit seizoen heeft Sjoerd met zijn staf en spelersgroep als doelstelling afgesproken om in het linker rijtje te eindigen in de 4de divisie. Daarnaast zit Wittenhorst nog in de beker en is het doel om de halve finales te bereiken die recht geven op deelname aan de KNVB-beker. Kortom, een mooie uitdaging waarbij staf en spelersgroep vol motivatie voor zullen gaan!

Wij wensen Sjoerd een heel mooi en succesvol laatste half jaar binnen Wittenhorst. En natuurlijk veel succes met het vervolg van zijn trainerscarrière in de toekomst.