Voorbeschouwing UDI’19/CSU - Wittenhorst 1

30 november 2023

Komende zondag 3 december staat de uitwedstrijd tegen het Brabantse UDI’19/CSU op het programma. Een van de vooraf getipte kampioenskandidaten. Een kleine opsomming van wetenswaardigheden over onze tegenstander:

“Met meer dan 1700 leden, waaronder ruim 350 vrijwilligers, behoort UDI’19/CSU tot één van de grootste voetbalverenigingen van Nederland. UDI’19/CSU is een breed opgezette vereniging waarin vele jeugd-, senioren- en G-teams actief zijn, die acteren op de hoogste niveaus binnen het Nederlandse amateurvoetbal. Het dames- en meidenvoetbal groeit explosief.

De ambities van UDI’19/CSU zijn alom bekend. Naast sportieve en recreatieve prestaties, een goede bestuurlijke organisatie, een uitstekende naam tot ver buiten de regio heeft de vereniging een belangrijke sociale functie in de gemeente Maashorst. UDI’19/CSU is tevens een tweede huiskamer waar iedereen zich thuis moet voelen; sporters, toeschouwers en ook sponsoren.”

Op dit moment heeft UDI’19/CSU meer punten gemorst dan de bedoeling is. Vooral de (gestaakte) wedstrijd van afgelopen zondag (2-0 in Halsteren) viel zwaar tegen. Een handicap was wel dat het elftal niet op volle sterkte kon aantreden.

Ditzelfde euvel had Wittenhorst ook. Het scoren was bovendien een probleem. EVV kon blij zijn dat ze niet tegen een achterstand moesten aankijken.

We gaan gewoon weer met frisse moed verder. Wie weet komt er zondag een verrassing uit de bus.

Veel succes! Supporters op naar Sportpark Parkzicht, Parklaan 4, Uden. Aanvang 14.00 uur.