Geflatteerde nederlaag Wittenhorst

23 augustus 2014

Afgaande aan de uitslag zou men niet denken dat Wittenhorst tegen hoofdklasser Juliana'31 een goede en met vlagen een gelijkwaardige wedstrijd speelde. Met name in de beginfase had de thuisclub de beste kansen. Het had met wat meer fortuin in de 7e min. 1-0 kunnen zijn toen na een snelle en leuke aanval Rob Zanders werd weggestuurd. Hij kwam oog in oog met doelman Niek Wijers. Het schot dat volgde ging weliswaar langs de doelman maar ook net langs de verkeerde kant van de paal.

In het verdere verloop van deze eerste helft kwamen de Maldenaren niet eens gevaarlijk voor het vijandelijke doel. Daarentegen waren de Horstenaren wel het gevaarlijkst, maar het schorte hier aan handelingssnelheid.

De doelman werd slechts in verlegenheid gebracht door een egel die tergend langzaam postvatte in het doelgebied. Met enig tact kon deze egel afgevoerd worden.

Na de pauze was het weer Wittenhorst dat nadrukkelijk aanklopte voor een doelpunt. Mooie aanvallen kregen geen goed vervolg. Hierna kwam Juliana'31 beter in de wedstrijd. Wittenhorst moest nu toezien dat het gelouterde Juliana'31 wel kon scoren. Daley Hoogakker nam de bal in het strafschopgebied vakkundig aan en schoot hard binnen, 0-1. Deze tegenslag was voor de thuisclub te veel van het goede. Goed voetballen, maar geen rendement halen. De concentratie ebde weg en de bezoekers profiteerde van enkele onoplettendheden. Eerst  kopte Jeff van Veen de 0-2 binnen en snel hierna kon Jordi Braam geheel vrijstaand de 0-3 eindstand op het scorebord laten aantekenen.

Over het algemeen dus een leerzame en goede wedstrijd, maar de bezoekers waren wat effectiever.

Komende dinsdag gaat Wittenhorst naar Eindhoven alwaar Brabantia de tweede tegenstander zal zijn. Deze ploeg won toch wel verrassend met liefst 6-3 van Hoofdklasser TOP.

Wittenhorst:

Tissen, Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Spee, Hendriks, Verlijsdonk (82. van Rens), Heijnen (75. Bongers), Rubie (46. Blenckers), Rob Zanders.