Het 10e Internationale PULSE Toernooi in Horst

16 juli 2013

Het 10e Internationale Pulse Toernooi in Horst

Zaterdag 17 augustus organiseert RKsv Wittenhorst, in samenwerking met PSV, op sportpark Ter Horst alweer voor de 10e keer het internationale Top E PULSE toernooi. Toernooi-voorzitter Jan Hesen, inmiddels ervaren als het gaat om de organisatie van dit gerenommeerde toernooi is blij met de aanpak. ” 10 jaar geleden gingen we de samenwerking aan met de jeugdopleiding van PSV en ieder jaar is het weer een groot succes. Dat komt natuurlijk ook, omdat we telkens in staat zijn een prachtig internationaal deelnemersveld uit Nederland, België, Duitsland en Engeland te verwelkomen. En daarbij zijn we er trots op dat de Sponsor van dit toernooi, PULSE, een van de twee reguliere Jeugdsponsors van RKsv Wittenhorst, ook dit jaar weer een belangrijke bijdrage levert. Van de opbrengst van het toernooi gaat een gedeelte naar een goed doel, er is/wordt een speeltoestel bij Roeffen Mart geadopteerd. En laten we vooral niet vergeten dat er ieder jaar weer heel veel vrijwilligers hun best doen om de dag tot een succes te maken! Natuurlijk zijn ook Phoxy en Moelbaerke aanwezig”.

Ook Hoofd Jeugdscouting PSV, Rini de Groot, heeft hoge verwachtingen van het toernooi. Hij is er van overtuigd dat er wederom sprake zal zijn van een prachtige ambiance, waarin vooral voetbalplezier en enthousiasme voorop staat.

De 10e editie van het Pulse Toernooi kent een prima deelnemersveld:

Uit Nederland: PSV ( 2 teams), VVV en Feijenoord.

Uit Duitsland: Schalke 04, Fortuna Dusseldorf, MSV Duisburg en Bayer Leverkusen.

Uit Belgie: Club Brugge, Lierse SK, KAA Gent en KRC Genk.

Uit Engeland: Derby County.

Ook dit jaar zal een Regioteam Horst aan de Maas weer deelnemen. Na een aantal selectietrainingen zal de selectie bestaan uit:  Sam Linders ( Sparta’18), Tom Schoeber (Melderslo), Michel Hegger ( RKsv Wittenhorst), Milan Craenmehr ( RKsv Wittenhorst), Naim Matough (Sparta’18), Julian Seuren (Hegelsom), Mats van Biljouw (Hegelsom), Milan vd Riet (Sparta ‘18), Joep vd Riet (Sparta ‘18), Sonni Hermkens (GFC 33) en Koen Jenniskens (RKsv Wittenhorst).

Het team, onder leiding van Hans Stegmeijer (Sparta) en Johan Janssen en Daan Hendriks (Wittenhorst), deed, na een aantal voorbereidende selectietrainingen, recent mee aan een toernooi in het Duitse Grefrath, waar de 1e plaats werd gepakt.

Spelers en staf rekenen er op dat veel supporters de weg zullen vinden naar Sportpark Ter Horst om het team te ondersteunen tijdens de wedstrijden tegen o.a. MSV Duisburg, Bayer Leverkusen, Club Brugge, KRC Genk, Feijenoord en PSV.

Regioteam_Horst_aan_de_Maas.jpg

ACB Phoxy Cup

Een week na het Pulse Toernooi, op zondag 25 augustus, is er alweer een gerenommeerd voetbaltoernooi in Horst. Dan wordt door de samenwerkingsclubs van PSV gestreden om de ACB Phoxy Cup. Dit toernooi wordt mede mogelijk gemaakt door de andere Jeugdsponsor van RKsv Wittenhorst, ACB Solutions.