Het misgelopen debuut in Wittenhorst 1

28 april 2021

Een aantal weken geleden deden we via de site een oproep om anekdotes uit het verleden met ons te delen. Inmiddels hebben we enkele korte, mooie anekdotes mogen ontvangen via Facebook die we graag voor jullie op een rijtje zetten.

Peter Janssen, voormalig speler van Wittenhorst 12, stond op het randje van zijn onverwachte debuut in Wittenhorst 1: "Ik voetbalde in Wittenhorst 12 en kreeg op donderdag een telefoontje of ik ‘s zondags met het eerste mee wilde doen. Beetje raar, maar dat wilde ik natuurlijk wel. Misschien dat ze toch eindelijk mijn talent ontdekt hadden. Uiteindelijk werd de wedstrijd wegens heel veel regen afgelast. Maar goed ook, want ze hadden de verkeerde Peter Janssen gebeld hoorde ik later. In Wittenhorst 2 voetbalde er namelijk ook eentje!".

Paul Coppus herinnerde zich de wedstrijd van Wittenhorst 1 tegen Gennep (4-2 ) in 1966. Zo'n duizend toeschouwers waren destijds aanwezig op een zonnig sportpark. Hij herinnerde zich een actie van Lei Versteegen in volle vaart op weg naar een doelpunt tijdens de wedstrijd tegen Vitesse '08. Onder leiding van Jan Schatorjé als trainer keerden de Horstenaren middels een kampioenschap terug in de tweede klasse B.

Voormalig jeugdspeler- en trainer René van Lieshout herinnerde zich de legendarische 7–2 overwinning van Wittenhorst C1 op RKVVL Polaris uit Maastricht in de finale van de Bisschopsbeker.

Volgens Dave Willems is er maar één echt legendarisch kampioenschap gehaald en dat was met Wittenhorst 11. Onder anderen met Paul Coppus, Niels Baeten en Roy Schatorie als grensrechter werd de titel grandioos behaald.

Theo van Heijster stuurde een prachtige foto in van twee trouwe supporters van RKsv Wittenhorst. Trots aan de zijlijn staan niemand minder dan Mart Wismans en Jan van Heijster.

Heb jij ook zo'n mooi(e) herinnering of verhaal aan een periode of gebeurtenis als lid c.q. vrijwilliger bij Wittenhorst? Schroom niet en neem contact op met Danny van den Berghe via dannyvdberghe@rksv-wittenhorst.nl