VVV-Venlo huldigt winnaar Rustbattle

30 april 2021

Maandagavond 26 april jl. heeft een delegatie van de jeugdopleiding van VVV-Venlo, bestaande uit Maarten Hanssen, Dennis Vallen en Jos Wijnen, een bezoek gebracht aan de training van de jeugd van Wittenhorst. In het bijzijn van Wittenhorst-voorzitter Ron van den Bekerom werd RKsv Wittenhorst de MIFA FIFA Rustbattle bokaal 2019-2020 uitgereikt. Op 29 februari 2020 tijdens de rust van de Limburgse derby VVV-Venlo – Fortuna Sittard scoorde het jeugdteam van Wittenhorst, bestaande uit de spelers Thomas Custers, Tijn van den Dungen, Sep Geurtjens, Cas Janssen en Sieb Timmermans, een teamtotaal van 14 punten.

Door de overheidsmaatregelen in relatie met de coronacrisis bleek dit achteraf de laatste (thuis)wedstrijd van VVV-Venlo in het seizoen 2019-2020 te zijn en kwam er een abrupt einde aan de rustbattle. Wittenhorst werd uitgeroepen tot winnaar van de editie 2019-2020. Het winnende team zou tijdens een nog nader te bepalen thuiswedstrijd van VVV-Venlo in het seizoen 2020-2021 in het zonnetje worden gezet. Helaas gooide corona opnieuw roet in het eten. VVV-Venlo besloot op haar beurt om op bezoek te gaan bij Wittenhorst om aldaar het winnende team te huldigen.

Tekst en foto: website VVV-Venlo