Het ontstaan van RKsv Wittenhorst (5)

28 maart 2021

Deel 4 liet zien dat Wittenhorst in de jaren ’40 en ‘50 met een goed team mooie successen boekte. We gaven al aan dat we in dit deel zouden inzoomen op een van de spelers die toen actief was, namelijk Paul Mol.

Paul Mol was een verfijnde voetballer en speelde als rechtsbinnen, oftewel de tegenwoordige nummer 9. De Utrechter was niet altijd even geliefd bij zijn teamgenoten. Hij verklaarde zelf dat hij het moest hebben van zijn techniek en niet achter een bal aanging die hij waarschijnlijk toch niet kon halen. Hij omschreef zichzelf als een ‘luie’ voetballer.

Naast voetballer was Paul Mol ook fervent tennisser. Hij kwam wel eens te laat voor de warming-up bij het voetbal, omdat hij van tevoren aan het tennissen was. Daarnaast ging hij na een voetbalwedstrijd vaak meteen weg om weer te tennissen. Ondanks deze ‘tweestrijd’ was Paul altijd aanwezig.

Tussen 1947 en 1960 speelde hij meer dan 200 wedstrijden voor Wittenhorst en was hij onderdeel van het ‘dream team’. Paul Mol overleed in 2015 op 91-jarige leeftijd, Wittenhorst zal hem nooit vergeten.

Volgend deel nemen we u mee in de jaren dat Wittenhorst in de tweede klasse speelde. Wordt vervolgd!