Het ontstaan van RKsv Wittenhorst (9)

2 mei 2021

Vorig deel sloten we af met het kampioenschap in ’74 in de vierde klasse en liet zien dat de club naar continuïteit zocht, zouden ze dit eind jaren ’70 en begin jaren ’80 wel vinden?

Wittenhorst speelde dus weer in de derde klasse. Echter bleek de constantheid van de club uit Horst ver te zoeken, want na in 1975 een 8e plaats te behalen werd het daarop volgende seizoen afgesloten op plek 11. Dit betekende wederom een degradatie naar de vierde klasse. Zou het Wittenhorst ooit nog lukken om de succesjaren uit het verleden te evenaren?

Met in het seizoen van ’77 een mooie 3e plaatst te noteren, gaf Wittenhorst een sein af om weer snel terug te keren naar de derde klasse. Tussen ’78 en ’80 werden drie redelijke jaren afgewerkt met hoopgevende resultaten. In 1981 werd het doorzettingsvermogen beloond en behaalden ze het kampioenschap. Dit betekende dat Wittenhorst na vijf jaar weer uit zou komen in de derde klasse.

Wittenhorst lijkt dus weer wat op te krabbelen na het kampioenschap van ‘81. Het volgende deel zal gaan over het restant van de seizoenen die gespeeld werden in de jaren ’80. Wordt vervolgd!