High School Holidays in Horst aan de Maas

16 april 2014

In Horst verblijven momenteel zo’n 700 Engelse scholieren, die hun vakantietrip vullen met, naast bezoeken aan o.a. pretparken en PSV, allerlei vormen van sport, zoals voetbal, hockey, rugby en dans. RKsv Wittenhorst was de gastheer van ca. 400 jongens en meisjes, die Sportpark Ter Horst benutten voor voetbaltrainingen en het spelen van toernooi wedstrijden. Een geslaagd en gezellig evenement binnen de gemeentegrenzen van Horst aan de Maas.

RKsv Wittenhorst Meisjes C/B verslaat Barnwell School

20140415_Barnwell.jpg

Een van de scholen, Barnwell School, had verzocht om een oefenwedstrijd, waar de meisjes van RKsv Wittenhorst maar wat graag aan meewerkten. Een combinatie van het B en C team speelde een leuke oefenwedstrijd, een internationale wedstrijd is toch weer iets aparts, getuige ook de 22 aanmeldingen om mee te kunnen spelen. Om alle meisjes te laten spelen speelden de meeste meisjes ieder een helft.  De Engelse coach hanteerde hetzelfde principe als Wittenhorst, het gaat er allereerst om dat de meisjes plezier hebben in het voetballen.  Ook saamhorigheid was het motto, reden om voorafgaand aan de wedstrijd met elkaar op de foto te gaan om te laten zien dat meisjesvoetbal langzamerhand een vaste plek begint in te nemen in de voetbalwereld. De Wittenhorst meiden lieten daarna zien wel al een behoorlijk stuk verder te zijn in hun voetbalopleiding, want de Engelse tegenstander werd met 11-1 verslagen.

20140415_Barnwell-9.jpg