Instelling nekt Wittenhorst

13 april 2014

Wittenhorst stelde diep teleur in de zo belangrijke wedstrijd tegen lantaarndrager SSS'18. Vanaf het begin was het duidelijk dat de ploeg van Overloon veel beter in de wedstrijd zat. Onbegrijpelijk eigenlijk. De belangen waren toch echt van dien aard dat de vechtlust een tandje       hoger had gekunnen.

Het was dan ook niet vreemd dat de gastheren op voorsprong kwam. De gevaarlijke Renell Luydens mocht geheel vrijstaand de bal met een bekeken schuiver in het doel schieten, 1-0. Wittenhorst kon alleen met schoten de doelman aan het werk zetten.Het bleef tenslottebij deze kleine achterstand. Wittenhorst kon zich net voor de pauze wel beklagen dat de doorgebroken en neergelegde Rob Zanders geen strafschop kreeg.

Na de thee een wat alerter Wittenhorst. Het had nu wel het betere van het spel, maar de vereiste doelpogingen bleven achterwege. De wedstrijd kreeg 13 min. voor het einde een abrupt einde. De scheidsrechter liep een fikseblessure op. Gelukkig kon een scheidsrechter van een dameswedstrijd de hullende hand bieden. Na een lange rustpauze kreeg Wittenhorst de mogelijkheid om nog eens gast te geven. Echter het bleef ongeïnteresseerd het balletje beroeren. In deze periode was het SSS'18 dat enkele kansen onbenutliet, mede door het goede keeperswerk van Sjors Witt. Vlak voor het einde kon Frits Lucassen toch de verdiende overwinning veilig stellen. Hij mocht wat al te gemakkelijk aanleggen, 2-0.

Een zure nederlaag voor Wittenhorst dat met meer strijd een andere wending had kunnen hebben.