JO9 met 3 teams sterk naar toernooi bij VCH Blerick

29 mei 2022

3 van de 5 teams van Wittenhorst JO9 waren vandaag te gast op het sportpark van VCH Blerick. Voor allen het eerste voetbaltoernooi. Dus extra spannend. Op deze zondag was het sowieso genieten. Af en toe een bui, maar dat mocht de pret niet drukken. Ook drijfnat wist de bal het net te vinden. Ondanks het weer waren veel ouders ook een kijkje komen nemen om de teams aan te moedigen.

JO9 speelde verschillende interlands

In 4 poules van 4 teams kreeg elk team vijf wedstrijden van 15 minuten om te beslissen wie de winnaar van het toernooi was. Daarnaast waren er ook veel Duitse JO9 teams die meededen. Dat was extra leuk. De wedstrijden leken zo net echte interlandwedstrijden. Ook werd er volgens de officiƫle KNVB regels gespeeld. Dus vanaf zijkant indribbelen in plaats van schieten en terugspelen op keeper mag deze hem niet de in de hand nemen. Fijn om te zien dat JO9 bij Wittenhorst al op deze manier speelt. Dat was dus geen probleem voor onze teams.

Complimenten voor de organisatie van VCH

Ondanks dat VCH een kleinere club is was de organisatie erg netjes voor elkaar. Met infoboekjes, velden en tijden worden omgeroepen en een kantine die overuren draaide met drankjes en snacks. We zijn hartelijk ontvangen en het team van VCH kwam regelmatig kijken hoe het ging. Erg fijn.

Goede sfeer bij JO9 teams, niet zo bij de Duitse teams

Mooi was te zien dat de sfeer onderling erg fijn en amicaal was. Iets dat ook past bij hoe Wittenhorst als club trainingen en wedstrijden faciliteert. Dat was anders bij de Duitse teams. Daar werd veel geschreeuwd tegen de kinderen. Wij geloven dat de discipline in het voetbal niet komt door harder te gaan praten, maar vooral veel plezier te blijven hebben in het spelletje.

Het toernooienseizoen is met veel plezier begonnen! Met een zevende en twee vijfde plekken is Wittenhorst JO9 naar huis gegaan. Veel ervaring rijker en klaar voor het volgende toernooi.