Wittenhorst lijdt geflatteerde nederlaag

29 mei 2022

De intentie hebben en het uitvoeren kan heel anders uitpakken. De wetenschap dat er tegen Veritas gewonnen kan en dient te worden kwam helemaal verkeerd uit. Nadat de scheidsrechter wel op een bijzondere manier niet wilde beginnen omdat de bezoekers over dezelfde kleur kousen beschikten, gelaste hij een pauze in totdat de zending kousen vanuit Neeritter aanwezig was. Om 15.00 uur was het dan zover.

De thuisclub begon hoopgevend. Met een aantal goede aanvallen en mogelijkheden had het allang een voorsprong moeten opleveren. Niek van der Sterren werd door de uitstekende doelman van scoren afgehouden. In het kamp van Veritas werd nog gesproken dat deze doelman veel punten had gekost. Echter vandaag was hij de grote held. Opgelegde kansen wist hij te keren. Dit tot ergernis van de Wittenhorst-spelers. Voor de rust kon ook Jeroen Verkennis de bal niet in het net krijgen.

Dan gebeurt het altijd wel aan de andere kant. Juul Kuijpers wist onaangekondigd de bal wel te verzilveren: 0-1. Wittenhorst wilde toch niet achterblijven. Snel hierna zette Joost van Rensch spits Jeroen Verkennis in een goede positie voor het doel. Dit was juist nodig wat Wittenhorst bedoelde: 1-1.

De sensatie bleef aanhouden. Door het slap ingrijpen kwam direct een nieuwe opdoffer. Koen Stoop was er als de kippen bij dit presentje om te zetten in 1-2. Tevens rust.

Wittenhorst wilde de schade snel repareren. Jeroen zag zijn poeier niet tot succes komen. Joost zag een schot tegen de lat uiteenspatten. Het wilde gewoon niet lukken. De gelijkmaker kreeg Wittenhorst via een toegekende penalty in de 80ste min. aangereikt. Ook dit mocht het getergde Wittenhorst niet helpen. Doelman van den Heuvel was ook nu weer de held. Wittenhorst kon doen wat het wilde, maar een bres slaan, ho maar. Het was dan ook niet vreemd dat Veritas in de slotfase twee keer kon toeslaan. Sneu voor Wittenhorst, maar het spel in de tweede helft was onvoldoende. De allerlaatste kans voor een periodetitel zal dan zondag moeten vallen. Over de mogelijkheden doen we geen suggesties, alles moet dan tegen ZSV beter uitpakken.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne (Mats van Biljouw), Bart Zanders, Ruud Meijers, Bono Wijnhoven (Dirk Scheres), Tom Driessen (Jelle Janssen), Joep Beurskens, Niek van der Sterren (Jeffrey Cuppen), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Na de klinkende overwinning op de nr. 1 ZSV afgelopen dinsdag (3-0 winst) moest Wittenhorst 2 op zondag vroeg vertrekken naar het diepe zuiden tegen Groene Ster. De Heerlenaren waren ook nog niet veilig om de nacompetitie te ontlopen. Vanaf het begin was het een gelijk opgaand duel waarbij de Horstenaren enkele speldenprikken uitdeelden. Na 20 min. viel Charlie uit met een hoofdblessure en werd vervangen door Luuk. Direct daarna strafte de thuisploeg slordig balverlies door het midden genadeloos af: 1-0. De oranjehemden werden daarna slordiger doordat de gastheren wat meer agressiviteit in de duels toonden. In de 39e en 43e min. profiteert Groene Ster optimaal van twee onnodig weggegeven corners. Ruststand 3-0.

In de rust werd aangegeven dat er meer agressiviteit gevraagd wordt en dat we beter bij de les moeten zijn bij stilstaande situaties. In de 2e helft een veel beter Wittenhorst wat direct een grote kans krijgt via Koen Saris, maar hij mist voor open doel. In de 60e min. valt dan wel de 3-1 na goed doorzetten van Robbin Clabbers. Wat als Sem Derix direct daarna een grote kans op de 3-2 had benut? De Zuid-Limburgers werden almaar zenuwachtiger en moesten tweemaal aan de noodrem trekken via gele kaarten. Langzaam vloeide de krachten weg bij de ploeg van trainer Richard Kleuskens en nadat de groen-witten in de 92e min uit een snelle counter konden scoren was de wedstrijd gespeeld. Volgende week speelt ons tweede elftal hun laatste wedstrijd op hoofdklasse niveau thuis tegen Sparta'25. Vanaf volgend seizoen is Wittenhorst 2 geen selectieteam meer. Het nieuwe O23-team is dan het hoogste opleidingsteam van Wittenhorst. Zij zullen hun wedstrijden op zaterdagmiddag gaan spelen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 heeft na een 0-2 voorsprong uiteindelijk met 2-2 gelijkgespeeld op bezoek bij Leveroy VR1. Met nog één wedstrijd voor de boeg (thuis tegen ZSV) is een zesde plek in de 2e klasse al een zeker eindresultaat. Chapeau.
  • Wittenhorst 4 won op eigen veld eenvoudig van SVOC'01 2: 5-1. Een knappe overwinning, daar de tegenstander hoger op de ranglijst staat dan de Horstenaren. Het betekende daarnaast de tweede overwinning op een rij. Met nog één wedstrijd voor de boeg, liggen er nog kansen om stappen te maken op de ranglijst.
  • Wittenhorst 5 heeft de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen nipt met 3-2 verloren op bezoek bij het derde elftal van Melderslo. Hiermee wordt de 5e klasse als nummer negen (voorlaatste) afgesloten. De nummer laatst, leuk om te vermelden, is sv Venray geworden.
  • Wittenhorst 6 heeft de competitie in stijl afgesloten met een 1-3 overwinning op bezoek bij het derde elftal van SVEB. De kameraden sluiten de competitie af als de overtuigende nummer twee. Proficiat!
  • Wittenhorst 10 maakt het verschrikkelijk spannend. Op bezoek bij Hegelsom 5 werd nipt met 2-3 gewonnen, waardoor een kampioenschap nog altijd binnen de mogelijkheden ligt. Er moet drie keer gewonnen worden in de laatste drie wedstrijden, dan wordt de ploeg van trainer John van der Sterren kampioen. We gaan het volgen!
  • Wittenhorst 11 won haar laatste wedstrijd van dit seizoen met 2-0 van VCH, waardoor de competitie met een verdienstelijke tweede plek wordt afgesloten. Chapeau!