Junioren Wittenhorst gaan pupillen fluiten

14 februari 2013

Vanaf deze seizoenshelft zal gestart worden met de inzet van junioren (1ste jaar B en 2de jaar C spelers) voor het fluiten van wedstrijden bij de E en F pupillen. Deze groep junioren heeft eind 2011 de pupillenscheidsrechterscursus doorlopen en zal nu worden ingezet om op zaterdagen enkele wedstrijden te leiden. De betreffende spelers worden door de eigen leiders geïnformeerd.

Het hoofdbestuur heeft dit besloten om het tekort aan pupillenscheidsrechter aan te vullen. Daarnaast ligt dit in lijn met de ingezette koers om alle leiders te ontzien van randzaken, zodat zij zich beter kunnen richten op het leiden van het team. Bij de A t/m D teams wordt dit al enkele seizoenen uitgevoerd, waarbij de selectiespelers van de senioren hun steentje bijdragen en wedstrijden fluiten.

2-jaarlijks zal de cursus pupillenscheidsrechter aan onze C-jeugd worden gegeven (de eerst volgende staat gepland voor eind 2013). Waarop de groep vervolgens 2 jaar zal worden ingezet als scheidsrechter.

Het Hoofdbestuur.

In de bijlage de voorlopige planning: Planning_scheidsrechters_voorjaar_2013_e-f.pdf