Kaderavond zeer geslaagd

11 mei 2013

De jaarlijkse kaderavond, die plaatsvond bij Hoofdsponsor en Maatschappelijk Partner, Parkhotel Horst, was zeer geslaagd.

Nadat de meeste gasten waren gearriveerd, startte voorzitter Ton Hagens rond 21.15 uur met zijn traditionele openingstoespraak, met speciale aandacht voor een aantal gasten:

-          Een tweetal oer-vrijwilligers, Thei Ernst en Jan Brouwers werden in het zonnetje gezet, zij hebben zich niet alleen ontzettend lang voor de vereniging ingezet maar ook de afgelopen jaren op woensdagmiddag op zo’n geduldige wijze de trainingen voor de kids van de Mini F verzorgd.

-          Piet Nabben vertelde nog eens hoe het complot tot stand kwam om Piet naar de bestuurskamer te lokken, waarna hij, trots en zeer verdiend, door de Burgemeester werd benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau.

-          Dominique Janssen toonde haar nieuwe shirt van SGS Essen. Dominique tekende deze week een twee-jarig profcontract bij de Bundesliga club. Dominique zal de komende jaren spelen tegen clubs als Bayern München, Leverkusen etc. Hiermee is Dominique, na Dirk Marcellis, de tweede ambassadeur van RKsv Wittenhorst. Prachtig dat de jeugdopleiding van Wittenhorst zo kan voorzien in het voortbrengen van uitzonderlijk talent.

De rode draad in het vervolg van de toespraak van Ton Hagens was “de vrijwilliger” en het gegeven dat alle vrijwilligers zelf de ambassadeurs zijn van de vereniging.

Ton Hagens: ”Om in de toekomst goed te kunnen blijven functioneren heeft de vereniging meer vrijwilligers nodig. Niet alleen op voetbalgebied, maar ook in de commissies Communicatie, Vrijwilligerszaken, Activiteiten, Commerciele Zaken etc. Momenteel moeten te veel taken worden uitgevoerd door een te kleine groep.  Wil Wittenhorst in de huidige positieve ontwikkeling volharden, dan behoort de groei van het aantal vrijwilligers tot de belangrijkste doelstellingen voor de komende periode. Vanuit het eigen vakgebied kunnen nieuwe vrijwilligers een belangrijke bijdrage leveren. En daarbij, Wittenhorst is allang geen mannenwereld meer, dus ook vrouwen zijn van harte welkom en worden uitgenodigd om hun rol te gaan spelen in de organisatie van de vereniging. Als iedere vrijwilliger, als ambassadeur van RKsv Wittenhorst,  in de eigen omgeving 1 nieuwe vrijwilliger werft, kunnen we met elkaar het tekort aan vrijwilligers oplossen en de organisatie borgen voor de toekomst".

Later op de avond werd ook Guido Kauffeld nog even naar voren geroepen om hem te feliciteren met zijn Europese Kampioenschap biljarten (Libre).  Zaterdag 11 mei zal een afvaardiging van het bestuur van RKsv Wittenhorst de receptie van Guido bezoeken, die eveneens in het Parkhotel Horst zal plaatsvinden.

De avond werd voortgezet met een prima warm en koud buffet. Opvallend was dat de gasten veelvuldig van plek en gesprekspartners wisselden, waardoor het een erg gezellige avond werd.

RKsv Wittenhorst bedankt Hoofdsponsor en Maatschappelijk Partner “Parkhotel Horst” voor de uitstekende verzorging van de avond. Een gelegenheid op een prachtige locatie, waar Horst trots op mag zijn!

supervrijwilligers2_site.jpg

De OER-Vrijwilligers werden in de bloemetjes gezet!

biljartkampioen.jpg

Biljartkampioen Guido Kauffeld