Kansloze nederlaag Wittenhorst

6 september 2013

Heidebloem/Bovitec onderstreepte in Horst overduidelijk dat de ploeg uit Geleen één van de titelkandidaten is.Met fris aanvallend spel kon Wittenhorst er totaal niet aan te pas komen. Het verscheen veelvuldig gevaarlijk voor het Wittenhorst-doel. Echter tot scoren kwam het nog niet.

Pas in de 29e schot kon Thom Derks namens de thuisclub voor het eerste gevaar zorgen. Het harde schot kon ter nauwer nood tot corner worden verwerkt. In deze fase kwam rechtsachter Tom Zanders in kansrijke positie voor de doelman. Hij wist echter geen raad met deze mogelijkheid.

wittenhorst1-heidebloem.jpg

Na de pauze strafte Heidebloem in twee minuten twee defensiefouten vakkundig af, 0-3. De wedstrijd was nu duidelijk gespeeld. Kotbani maakte er nog 0-4 van en in de slotfase kon Wittenhorst middels Gijs Hagens de smadelijke nul wegwerken. De penalty werd vakkundig binnengeschoten, 1-4.

wittenhorst1-heidebloem__4.jpg

Wittenhorst is evanals vorig seizoen met een zeperd aan de competitie begonnen. Wat er nadien gebeurde is om vast te houden.

De resultaten van het 2e en 3e zijn wat positiever. Het gelijke spel door Venl.Boys was wel een tegenvaller. In de slotseconde werd een kopbal hun noodlottig.

Wittenhorst 3 kon de openingswedstrijd met 2-1 winnend afsluiten. Een mooi begin dus.