Leo Huijs geeft update over zaalvoetbal

19 december 2021

Naast de tientallen veldvoetbalteams, heeft Wittenhorst ook nog drie zaalvoetbalteams. In sporthal De Berkel zijn er wekelijks zo’n dertig leden die zaalvoetballen. Hoe vergaat het hen? Voorzitter Leo Huijs geeft een update.

Natuurlijk treft het hele coronagebeuren óók de zaalvoetbaltak van Wittenhorst. “We spelen normaal gesproken onze wedstrijden op maandagen en dinsdagen”, vertelt Leo. “Nu ligt dat even stil, omdat de kantine en de zaal verplicht dicht zijn." Normaal is dat dus wel anders. De drie zaalvoetbalteams trainen niet, maar spelen wel wekelijks wedstrijden. “Dat doen we in de derde en vierde klasse, in de lagere divisies dus. Het derde team in de vierde klasse, en het eerste en tweede team samen in de derde klasse. Daar draaien ze bovenin mee. Er zijn dit jaar enkele nieuwe spelers bijgekomen, onder anderen Daan Hendriks. Een speler die zijn sporen verdiend heeft bij Wittenhorst op het veld maar het technische spelletje in de zaal ook erg leuk vindt. In totaal hebben we ongeveer dertig leden, verdeeld over drie teams dus. Ongeveer één derde van die dertig leden combineert het zaalvoetbal met veldvoetbal. In het verleden hadden we overigens ook een tijdje zes teams.”

Ondanks dat de zaalvoebaltak dus wel degelijk deel uitmaakt van de vereniging Wittenhorst, merken ze dat het soms lastig is om zich ook écht onderdeel van de vereniging te voelen. Leo: “Een van de punten die het lastig maakt, is dat we op een andere locatie zaalvoetballen. Voor de contacten zou het beter zijn als we één gezamenlijke locatie zouden hebben. Voorheen werd er ook wel wat meer activiteiten georganiseerd. Je ziet nu bij meerdere verenigingen dat de animo daarvoor wat minder is. Mensen hebben tegenwoordig ook veel andere bezigheden."

Wittenhorst biedt diverse mogelijkheden om het veld- en zaalvoetbal te combineren. Mensen die geïnteresseerd zijn in zaalvoetbal, kunnen contact opnemen met Leo.