Sparta'18/Wittenhorst MO15-1 kampioen!

18 december 2021

Ons samengesteld MO15 team met Sparta '18, koploper in de 2e klasse, speelde vandaag de laatste wedstrijd tegen de nr. 2 ST SNA Conventus'03 MO15 uit Montfort. Bij gelijkspel of winst zouden ze kampioen worden. Dat is gelukt, en hoe! Ze wonnen met maar liefst 5-1 en dus is het kampioenschap een feit. Gefeliciteerd meiden. Dik verdiend! Dat het zo gemakkelijk zou gaan kon je in de eerste helft nog niet zien. SNA Conventus liet zien terecht op de tweede plaats te staan. Ze zaten er goed bovenop en zetten behoorlijk druk op onze meiden. Maar een goal 5 minuten voor rust en meteen weer eentje na rust braken definief het verzet van de meiden uit Montfort, waarna MO15 de voorsprong kon uitbouwen. Na de 5-0 verslapte begrijpelijkerwijs de concentratie wat en veroorzaakte de MO15 een penalty waaruit SNA Conventus een eretreffer kon maken. Hiermee was de wedstrijd gespeeld en kon MO15 zich opmaken voor het kampioensfeest. Vanwege corona was ervoor gezorgd dat de wedstrijd via een livestream op Facebook gevolgd kon worden door de supporters.