Moedig Wittenhorst verliest bij Venray

16 oktober 2021

Het is alweer twee seizoenen geleden dat de derby Venray - Wittenhorst werd gespeeld. Twee ploegen die ook nog niet verloren hadden. Wittenhorst had de verloren bekerwedstrijd tegen Hegelsom van donderdag nog in het geheugen en daardoor waren de verwachtingen voor de oranjehemden niet zo florissant.

Een gruwelijke tegenvaller viel al in de 3e minuut toen Venray over links een aanval opzette en Jesse Rommen een afstandsschot beloond zag worden met een doelpunt. Een tweede mogelijkheid voor de thuisploeg viel snel; het schot ging echter over.

Vanaf dit moment kwam Wittenhorst heel sterk terug. Een keihard schot van Jordi Tijssen kon doelman Sam Stiphout nog uit zijn doel houden. Een spannend ogenblik voor Venray ontstond toen een snelle aanval van Wittenhorst een doelpunt leek op te leveren. De doelman beroerde de bal buiten het strafschopgebied met de hand en dus weg kans.

Vriend en vijand zag deze handsbal, maar de scheidsrechter had een andere mening. De wedstrijd kantelde dus niet, want het was Bram Vievermans die uit een voorzet de 2-0 kon binnenkoppen en Wittenhorst met ongeloof achterliet.

Na de pauze wederom een uitstekend Wittenhorst dat vocht voor een doelpunt. Een schot op de lat had een beter lot verdiend. Venray had enkele keren de handen vol om de Horstenaren van een doelpunt af te houden.

Tegen alle verhoudingen in maakte in de laatste minuut Bram Vievermans de derde treffer. Dit gaf wel aan dat Venray op beslissende momenten volwassender was, maar over het geheel was Wittenhorst niet slechter.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders (78. Nicky Zanders), Jordi Tijssen, Giel Beurskens, Mats van Biljouw (58. Joep Beurskens), Jeffrey Cuppen (58. Dirk Scheres), Jeroen Verkennis, Niek van der Sterren (70. Jelle Janssen).