Eerste overwinning Wittenhorst JO15-1

16 oktober 2021

Wittenhorst JO17-1 heeft vandaag zijn vierde zege op een rij geboekt in Divisie 7. Op bezoek bij nummer drie Bladella werd probleemloos met 0-4 gewonnen. De thuisploeg begon zeer verdedigend en liet de ploeg van Ken Peeters het spel maken. Na twintig minuten snelde Stijn Martens over de linkerkant door de verdediging van de Brabanders heen en tekende voor de 0-1. Enkele minuten later schoot Gijs Christiaens van ruime afstand knap raak. Na rust kropen de Brabanders uit hun schulp, creëerden enkele kansen, maar lieten ook meer ruimte voor de Horstenaren. Twee goede voorzetten van Martens werden afgerond door Kayeal van Rengs en opnieuw Christiaens. Na vier wedstrijden hebben de oranjehemden nog altijd de volle buit. Volgende week gaat de koploper op bezoek bij JVC in Cuijk.

Wittenhorst JO15-1 heeft zijn eerste overwinning geboekt in Divisie 5. Op bezoek bij OJC Rosmalen werd knap met 2-3 gewonnen. De Horstenaren kwamen al snel op een 0-2 voorsprong uit een doelpunt na een mooie aanval en een strafschop. Vlak voor rust kwamen de gastheren terug in de wedstrijd, waardoor de tweede helft toch weer spannend werd. Beide ploegen scoorden nog één keer, wat dus betekende dat de oranjehemden de overwinning over de streep trokken. Na vier wedstrijden staat de ploeg van trainer Stan Theeuwen keurig in de middenmoot. Aankomende zaterdag volgt de uitwedstrijd op bezoek bij sv Venray.

Wittenhorst JO13-1 is er niet in geslaagd om op bezoek bij koploper Volharding/Sambeek voor een verrassing te zorgen. Na een goede eerste helft, waarin de thuisploeg 'slechts' met 1-0 voorkwam, liepen de gastheren in de tweede helft uiteindelijk uit naar een ruime overwinning. De ploeg van trainer Sander Rambags kan dus in ieder geval terugkijken op een goede eerste helft en kan hier op voortborduren. Volgende week spelen de Horstenaren op bezoek bij nummer twee Blerick.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO19-3 heeft zichzelf een goede dienst bewezen door op eigen veld knap met 4-1 te winnen van Olympia '18 JO19-2.
  • Wittenhorst JO15-4 boekte op eigen veld een uitstekende 6-2 overwinning op IVO JO15-2.
  • Het G-team van Wittenhorst won op eigen veld knap met 5-1 van het G-team van Budel.
  • Wittenhorst JO11-2 boekte een spectaculaire overwinning op bezoek bij ZSV JO11-2: 1-14!

ST Sparta18/Wittenhorst MO17-1 - RKSVN MO17-1

Hoewel onze selectie uit 16 speelsters bestaat, hadden we dit keer toch de hulp van Nova, Sam en Inke van de MO15 nodig om genoeg speelsters op het veld te krijgen (en houden). De wedstrijd was al een kwartier tot twintig minuten oud voordat we eindelijk wat grip op de speelsters van Neer kregen. Intussen waren zij al enkele malen door onze verdediging gedrongen en zelfs al alleen op keepster Desi afgegaan. Door goed terugvechten van de verdediging en goed keeperswerk en het nodige (afgedwongen) geluk werd een doelpunt voorkomen. Aan de andere kant kreeg de keepster ook wat meer werk te doen en zeker toen er een handsbal in de zestien meter gemaakt werkt. Michelle zorgde ervoor dat de keepster kansloos was en de bal uit het net kon halen  1 0 26e minuut). Gesterkt door dit succes kwam er meer rust in ons spel. Het verdedigen ging beter en onze aanvallen werden talrijker en langzaam maar zeker konden we het initiatief overnemen. In de rust werden er enkele scenario’s doorgenomen hoe we de drie punten thuis wilden houden. Hoewel we het initiatief vast konden houden lukte het niet om echt heel gevaarlijk voor de goal te zijn. Er waren wat kansjes maar de wedstrijd bleef gelijk op gaan en kon zelfs nog alle kanten op. Tot het moment  in de 61e minuut, dat Isa vanaf links een voorzet gaf die voor de goal in een kluts belandde. Sam zag in de wirwar van speelsters toch nog een gaatje en wist met een gecontroleerd schot het net te vinden (2–0). Vanaf toen was de wedstrijd gespeeld en gingen we meer vrijuit voetballen. Het combinatiespel kwam nu goed op gang en niet veel later werd gelegenheidsspits Maud K. in stelling gebracht. Ze kon alleen op de Neerse goalie afgaan en zonder te twijfelen werd de bal in het net geschoten (3 – 0 66e minuut). In de voorlaatste minuut had het nog 4 – 0 kunnen worden als de bal niet verkeerd op de voet van Lisa was gekomen. Verdedigers die plots alleen voor de keeper komen zijn dit vaak niet gewend, zo ook Lisa. We bewaren deze gewoon voor de volgende wedstrijd.

Afgelopen zaterdag hebben alle drie de meidenteams hun wedstrijd gewonnen. Het is dat de MO15 en MO19 een wedstrijd minder gespeeld hebben, anders stonden ze bovenaan in competitie!