Nipte thuisnederlaag Wittenhorst tegen ZSV

13 februari 2022

De met belangstelling tegemoet geziene wedstrijd van Wittenhorst tegen laagvlieger ZSV is voor de thuisclub in een grote teleurstelling geëindigd.

Voor de supporters viel er weinig te genieten. De extra inzet waarop zij hadden gerekend was sporadisch aanwezig. En zo kon Zeilberg wel heel makkelijk de score openen. Wittenhorst kon slechts enkele speldenprikken afvuren op het vijandelijke doel, maar dat was veel te weinig.  ZSV was met name met Koen Kuunders veel gevaarlijker. Hij knikte uit een mooie voorzet de 0-1 binnen.

Nadat Davy Althuizen een kans liet liggen kon Maarten Kuunders de tweede treffer laten aantekenen. Tot aan de rust bleef het bij deze hatelijke stand voor de oranjemannen.

Na de pauze werd de voorhoede versterkt met Jeroen Verkennis. ZSV had hier wat problemen mee. Over en weer ontstonden er kansen, maar ZSV kreeg toch de betere. Uiteindelijk kon Jeroen de aansluitingstreffer op het scorebord brengen en zodoende alle hoop te geven voor nog meer. Echter de zichtbare drang met z’n allen om dit resultaat te behalen ontbrak. Dan blijf je met de gebakken peren zitten.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dion van Horne, Nicky Zanders (Ruud Meijers), Joost van Rensch, Jeroen Verkennis, Giel Beurskens, Niek v.d. Sterren, Mats van Biljouw, Joep Beurskens, Bart Zanders, Jeffrey Cuppen.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 heeft vandaag op bezoek bij hekkensluiter Bergeijk met 0-0 gelijkgespeeld. Het betekende het eerste punt voor de gastvrouwen, waar de Horster dames met acht punten uit zeven wedstrijden voorlopig op een zevende plaats staan.
  • Wittenhorst 3 heeft op eigen veld de wedstrijd tegen het vaandelteam van America met 3-1 winnend afgesloten. De oranjehemden boekten hiermee alweer hun derde zege op een rij en staan inmiddels op een keurige zesde plaats in de 4e klasse.
  • Wittenhorst 4 heeft vandaag op bezoek bij het derde elftal van Ysselsteyn een knappe 1-1 uit het vuur gesleept. De kameraden zijn alweer vier wedstrijden op een rij ongeslagen in de vijfde klasse en nemen voorlopig de negende plaats in beslag met 10 punten uit even zoveel wedstrijden.
  • Wittenhorst 6 heeft vandaag op eigen veld geen kind gehad aan het derde elftal van Sporting S.T. De nummer twee van de 6e klasse won met 4-0 en blijft zo in het kielzog van Sparta '18, dat nog altijd twee punten meer heeft.
  •  Ook een eenvoudige overwinning voor ons zevende elftal vandaag: op bezoek bij RESIA 3 werd met 0-5 gewonnen. De cijfers van de laatste drie wedstrijden liegen er niet om: 18 voor en 0 tegen. Met 28 punten uit elf wedstrijden bivakkeren de vrienden voorlopig op een keurige derde plaats.
  • Wittenhorst 8 beleefde een zware zondag op bezoek bij het derde elftal van Hegelsom: op bezoek bij onze buren werd er met 7-1 verloren. Ondanks deze nederlaag nestelen de Horstenaren zich keurig in de middenmoot.
  • Wittenhorst 9 is haar ongeslagen status kwijt. Op eigen veld werd er onverwachts met 1-2 verloren van het zevende elftal van Volharding. Omdat concurrent BVV ook punten verspeelde, behouden de Horstenaren de leiding én houden ze nog een wedstrijd tegoed. Er is dus niets aan de hand!
  • Wittenhorst 10 heeft vandaag op eigen veld geen kind gehad aan het vijfde elftal van Sparta '18. Op sportpark Ter Horst werd met 6-0 gewonnen en hiermee werd de nederlaag tegen Meterik weggespoeld. Na acht wedstrijden (de ploeg van John van der Sterren heeft nog wat wedstrijden in te halen), staan ze op een keurige zevende plaats.
  • Een spectaculaire pot tussen GFC '33 4 en Wittenhorst 11 is nipt in het voordeel beslist van de oranjehemden: 3-4. Het betekende de tweede overwinning op een rij en een voorlopig keurige derde plaats als gevolg.