Onnodige nederlaag Wittenhorst tegen De Ster

27 november 2022

Dat een wedstrijd totaal anders kan verlopen gaf de ontmoeting Wittenhorst-De Ster aan. Een ploeg dat op het einde ineens alles prijsgeeft zal op de blaren moeten zitten. Natuurlijk zagen de spelers uit Stein hoe de koploper aan het stuntelen was en de Horstenaren een les gaven hoe het anders kan.

Wat sneu voor Willem Heijnen die in de 22eminuut zijn inzet (en hoe!) beloond zag met een doelpunt. De bal die richting kruising ging was voor de doelman kansloos (1-0).

Deze gebeurtenis kwam nadat De Ster een mogelijkheid had kunnen verzilveren en in dezelfde minuut leek een actie van Giel Beurskens naar Jeroen Verkennis de openingstreffer niet te missen. In veel gevallen kon Wittenhorst niet zo doeltreffend zijn als in andere wedstrijden. Dit leek een voorbode te zijn. Met deze ruststand konden de oranjemannen in de rust de zaken gaan relativeren.

Het spel werd er echter niet beter op. Wittenhorst had het er soms moeilijk mee. De strijd leek in het voordeel van De Ster te gaan. Wat er dus aan zat te komen gebeurde. In de 78e min. kon een speler van De Ster de bal voorzetten en dit had succes. De kopbal betekende de 1-1.

Wittenhorst kreeg na deze onverwachte domper nog een optater te slikken. Enkele minuten later kon de gevaarlijke Piereij met zijn snelheid ontsnappen. Het schot dat volgde zette Wittenhorst tot droefenis: 1-2. Het kreeg toch eigenlijk waar het voor vocht. Het nalaten bij Wittenhorst om de mogelijkheden te benutten bleek nu fataal te zijn.

Komende zondag de strijd opnieuw oppakken tegen rode lantaarndrager ZSV. We weten nu wel dat het anders moet.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Bono Wijnhoven (Gido van Helden), Mats van Biljouw, Giel Beurskens, Jeroen Verkennis, Willem Heijnen (Tom Spreeuwenberg), Joep Beurskens.

Wat verder opviel:

• Het is Wittenhorst O23-1 voor de tweede week op een rij niet gelukt om de titel in de wacht te slepen in divisie 4. Door een 2-2 gelijkspel op bezoek bij Unitas '59 in Eindhoven heeft de ploeg van Richard Kleuskens sv Deurne nog niet definitief van zich af weten te schudden. Volgende week wacht een nieuwe kans op eigen veld tegen hekkensluiter Trinitas uit Oisterwijk.
  • Wittenhorst VR1 heeft een 2-0 achterstand op bezoek bij Amstenrade om weten te buigen in een 2-4 overwinning. Hierdoor wordt gelijke trend gehouden met SSS '18 en is de achterstand op Festilent, dat een wedstrijd tegoed heeft, één punt.
  • Wittenhorst G1 heeft voor de tweede wedstrijd op een rij met 2-0 gewonnen. Dit maal werd op bezoek bij hekkensluiter SHH de nul gehouden. Voorlopig staan de dames en heren vierde van de zes teams in de 2e klasse.
  • Wittenhorst 2 weerde zich op eigen veld kranig tegen de koploper Blerick 3, maar kwam helaas net tekort: 0-1. Ondanks deze nipte nederlaag staat ons tweede elftal voorlopig keurig vierde in deze 4e klasse.
  • Wittenhorst 3 heeft op bezoek bij het derde elftal van Melderslo een forse nederlaag geleden: 6-0. De oranjehemden moeten nog wachten op hun eerste overwinning en staan voorlopig onderaan in de 5e klasse.
  • Wittenhorst 4 heeft op bezoek bij het vierde elftal van Venlosche Boys een 4-2 nederlaag geleden. Hiermee wordt de aansluiting met de top enigszins verloren en is een zevende plaats voorlopig het station.
  • Wittenhorst 6 wist vandaag voor de derde competitiezege op een rij te zorgen door simpel met 2-6 te winnen op bezoek bij het vierde elftal van sv United. Door deze overwinning nestelen de kameraden zich steviger in de top-zes.
  • Wittenhorst 7 heeft op bezoek bij DEV Arcen 3 de gastheren geen schijn van kans gegeven: 0-6. Het was alweer de vijfde competitiezege op een rij. De kampioensvorm van afgelopen seizoen lijkt dus te zijn teruggekeerd.
  • Geloof het of niet, maar het is echt waar: Wittenhorst 8 won vandaag in een waar spektakel met 7-6 (!) van het vierde elftal van Sparta '18. Meerdere (grote) achterstanden werden weggewerkt en hiermee blijven de Horstenaren koploper.
  • Wittenhorst 9 wist voor de derde opeenvolgende wedstrijd te winnen. Vandaag werd SSA S.V. Lottum - GFC'33 7 nipt verslagen: 3-2. Hierdoor staan de kameraden gedeeld tweede met het tweede elftal van RESIA.