Overtuigend Wittenhorst 1 poulewinnaar

18 september 2022

Op een regenachtig sportpark Ter Horst zocht Wittenhorst 1 het kunstgrasveld op voor de derde bekerwedstrijd tegen het sterke team van Sparta'25 uit Beek en Donk.

Van deze teams bleken de Brabanders inderdaad het sterkste elftal. Nadat vorige week eersteklasser Volharding ruim werd verslagen en daarbij de eerste plaats op de ranglijst een feit was, probeerde Sparta'25 middels een goed resultaat de tweede plaats in de wacht te slepen.

De wedstrijd begon redelijk gelijk opgaand, maar naarmate de wedstrijd vorderde nam de thuisclub duidelijk het heft in handen. Enkele mogelijkheden waren nog niet aan de Horstenaren besteed. In de 33e min. was het Willem Heijnen die op de goede plek stond en de voorsprong kon laten noteren. Pal voor de rust kon Joost van Rensch na een sublieme actie Giel Beurskens in scoringspositie zetten en dit betekende de 2-0.

Na de pauze bleef Wittenhorst het spel dicteren. Zo af en toe kwamen de gasten met een counter voor het Wittenhorst-doel, maar de defensie stond steeds op de juiste plek of loste dit netjes op. Een eigen doelpunt zorgde ervoor dat Wittenhorst de derde treffer cadeau kreeg.

In het laatste kwartier besliste Wittenhorst de partij definitief. Middels goede aanvallen kon eerst Joep Beurskens, die de bal van Joost op maat kreeg aangereikt, afronden: 4-0. Het slotakkoord kwam van Tom Spreeuwenberg, die in de diepte kon worden aangespeeld door Heijnen. Tom wist hier wel raad mee en zo kwam de eindstand op 5-0.

Onder het loerend oog van Jan Lauers (Susteren), zoals hij zei, boekte Wittenhorst wederom een grote en fraaie zege. Dit alles betekent dat onverwacht met een 2-2 uitslag en door middel van een beter doelsaldo Boekel Sport doorgaat als nr. 2.

Wittenhorst is klaar voor de competitie. Zondag uit naar Susteren. Succes.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens (Ravi Arts), Ruud Meijers (Martijn van Ooijen), Dion van Horne, Nick Driessen, Bono Wijnhoven (Tom Driessen), Mats van Biljouw, Willem Heijnen, Giel Beurskens (Tom Spreeuwenberg), Joep Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (Jeffrey Cuppen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 dendert door in divisie 4. Na een 5-0 thuiszege op Unitas '23 uit Eindhoven staan de Horstenaren met negen punten uit drie wedstrijden met overtuiging bovenaan. De komende twee wedstrijden treffen de oranjehemden de concurrenten: Someren en De Valk. Na deze tweeluik weet de koploper nóg beter waar het staat ten opzichte van de concurrentie.
  • Wittenhorst VR1 heeft het goede gevoel te pakken. Op eigen veld werden de VR1 van ZSV volledig overklast: 8-0. Aankomend weekend start de competitie met een uitwedstrijd op bezoek bij Festilent VR1.
  • Wittenhorst 2 heeft de derby op bezoek bij het tweede elftal van Hegelsom nipt verloren: 2-1. Volgende week start de competitie met een uitwedstrijd op bezoek bij het tweede elftal van Oostrum.
  • Wittenhorst 3 verloor op eigen veld met 1-3 van het zesde elftal van sv Venray. Hoewel het bekeravontuur er nu opzit, staat de competitie nu voor de deur. Deze begint óók in een thuisduel met Venray; zij het nu het vijfde elftal.
  • Voor de derde week op een rij heeft Wittenhorst 4 en tennisuitslag neer weten te zetten in de beker. Echter werd er wel voor de tweede keer in drie wedstrijden verloren: op eigen veld werd met 4-6 verloren van het vierde elftal van Blerick.
  • Wittenhorst 5 boekte in de derby op bezoek bij het elfde elftal van sv Venray een comfortabele 0-3 overwinning. Met een foutloze bekercampagne plaatsen de vrienden zich dan ook voor de volgende ronde van de beker. Proficiat!
  • Wittenhorst 6 heeft haar ongeslagen status behouden door op bezoek bij het vierde elftal van Sportclub Irene met 1-3 te winnen. Op doelsaldo gaan de kameraden overigens ook door naar de volgende ronde van de beker. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst 7 heeft de bekercampagne afgesloten met een thuisnederlaag tegen het vijfde elftal van Sportclub Irene: 2-4. De kameraden kunnen zich nu volledig richten op een nieuwe titel. Deze strijd begint a.s. zondag met een thuiswedstrijd tegen VCH 3.
  • Wittenhorst 8 gaat met groot vertoon van macht door naar de volgende ronde van de beker. Na een eenvoudige zege op Venray 12 (6-0) gaan de vrienden de koker in voor de loting van de volgende ronde.
  • Wittenhorst 10 wist op eigen veld met 2-1 te winnen van ST SVEB/Sporting ST 4. Volgende week start de competitie op bezoek bij het zevende elftal van IVO uit Velden.