PSV Mini Masters in Horst

31 oktober 2012

Voor fotoboek klik hier: http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.509903409027425.118906.334665083217926&type=1

Op woensdag 17 oktober, de woensdag in de herfstvakantie, vond bij Wittenhorst alweer de 10e editie van de PSV Mini Masters plaats. Een toernooi dat in samenwerking met PSV wordt georganiseerd voor spelertjes van de F- en mini-F afdeling.

Een 4 tegen 4 toernooi waar in twee leeftijdscategorieën (geboortejaar 2005 en geboortejaar 2006) een winnaar uit zou komen.

133 kinderen uit Horst en omstreken streden deze middag voor de felbegeerde  kaartjes voor een wedstrijd van PSV.

Ook Phoxy, de mascotte van PSV, kwam deze middag een bezoek brengen aan alle spelertjes. Veel spelertjes gingen dan ook met Phoxy op de foto.

Nadat alle poulewedstrijden, die onder vakkundige leiding stonden van de trainers van de mini-F en enkele spelers van onze eigen B3, gespeeld waren, werden de punten bij elkaar opgeteld.

Helaas bleken de drie deelnemende teams van Wittenhorst het net niet goed genoeg gedaan te hebben voor een plaats in de finales. Jammer jongens!!

In de 2005 categorie ging de finale tussen Sparta`18 uit Sevenum en Volharding uit Vierlingsbeek. Na een spannende wedstrijd met over en weer kansen stond het gelijk na de reguliere speeltijd. Penalty`s moesten voor een winnaar zorgen. Uiteindelijk nam Sparta`18 de penalty`s net iets beter dan de leeftijdsgenoten uit Vierlingsbeek.

In de 2006 categorie was het minder spannend welke club er met de eerste prijs vandoor zou gaan. Hier stonden namelijk de twee teams van Sparta`18 tegen elkaar in de finale. Het team van Sparta`18 1 bleek hier de sterkste te zijn. Een succesvolle dag voor Sparta`18 dus.

Bij de prijsuitreiking bleek het voor iedere speler een succesvolle dag te zijn want ze iedereen kreeg van PSV en Wittenhorst enkele leuke aandenkens aan deze dag. Zo ging iedereen als winnaar naar huis!!