Remco Arts vertrekt bij Wittenhorst

13 december 2022

Remco Arts gaat Wittenhorst na drie seizoenen verlaten. De in Sint-Anthonis woonachtige trainer van de JO19-1 gaat na dit seizoen een nieuwe uitdaging aan.

Sinds het seizoen 2019-2020 is Remco trainer/coach van de JO19-1. In het tweede seizoen behaalde hij met dit team de 3e plek in de 3e divisie, een voortreffelijk resultaat. Ook dit seizoen draait de JO19-1 prima mee in de middenmoot van de 3e divisie C met een 7e plek.

In deze periode is een groot aantal spelers doorgestroomd naar JO23-1 en klaargestoomd voor het eerste elftal. Ook dit seizoen ontwikkelen een aantal spelers van JO19-1 zich in rap tempo voor hun volgende stap. Denk bijvoorbeeld aan Gido van Helden die al een paar invalbeurten heeft gekend bij Wittenhorst 1 en Gijs Christiaens die is uitgenodigd voor proeftrainingen bij NEC. Dit is zeker ook de verdienste van Remco.

Remco heeft er nooit een geheim van gemaakt dat het zijn ambitie is om hoofdtrainer te worden bij een eerste elftal. Erg jammer dat dit betekent dat Remco Wittenhorst komende zomer na drie seizoenen gaat verlaten. Maar mooi dat die droom voor hem uit gaat komen. Wittenhorst wenst hem daar dan ook heel veel succes bij en we willen hem alvast bedanken voor zijn inzet in de afgelopen drie seizoenen.

Remco reageert zelf ook kort: "Ik ga aan het einde van het seizoen de club verlaten. Na drie jaar bij deze prachtige club wil ik mijn ambitie najagen om hoofdtrainer te zijn van een eerste elftal. Deze wordt mij op korte termijn geboden en op de middellange termijn streef ik een hoger niveau na. Hiervoor zal ik eerst ervaring bij een eerste elftal moeten opbouwen. Daarnaast ben ik onlangs vader geworden en vind ik het prettiger om op zaterdag thuis te zijn met de kleine meid."

Dit betekent dat er vanaf het seizoen 2023/2024 een vacature ontstaat voor een nieuwe trainer van Wittenhorst JO19-1. Deze vacature is hier te lezen.