RKsv Wittenhorst Vrouwen 2 en Meisjes C kampioenskandidaat!

20 april 2014

RKsv Wittenhorst Vrouwen 2 en Meisjes C  kampioenskandidaat!

Het Vrouwen- en meisjesvoetbal van RKsv Wittenhorst begint naam te maken in de diverse competities. Zowel Vrouwen 2 als MC1 zijn inmiddels potentiele kampioenskandidaten met cruciale wedstrijden voor de boeg.

Vrouwen 1: Een prima middenmoter in de 4e klasse:

Vrouwen 1 speelde een midweekse wedstrijd tegen Resia Vrouwen 1 en won met 3-1, een prima resultaat tegen de ploeg die op de 3e plaats staat. Helaas zit de derde plaats er niet meer in maar met deze overwinning werd de 4e plaats in ieder geval verstevigd. Op 27-4 volgt de uitwedstrijd tegen Toxandria Vr1 waarmee de 4e plaats definitief kan worden veilig gesteld. Al met al een prima prestatie, want de positie van middenmoter in de 4e klasse, na twee achtereenvolgende promoties, is een uitstekende prestatie.

Vrouwen 2: Kampioenskandidaat staat voor cruciale wedstrijden:

Na de wedstrijd die afgelopen zondag werd afgelast, speelt Vrouwen 2 op 23 april alsnog tegen medekoploper VVV 03. Daarna gaat Vrouwen 2 op 27 april naar Sevenum voor de uitwedstrijd tegen Sparta Vr2, dat 5e staat.  Gezien de kampioensaspiraties van Vrouwen 2 zal het team er natuurlijk alles aan doen om in beide wedstrijden de 3 punten bij te schrijven. Na deze wedstrijden volgt de bepalende  thuiswedstrijd tegen Sporting ST Vr1, de andere kandidaat voor de titel.

MA: Volhardend, maar nog geen ommekeer:

De meisjes van MA1 gingen vandaag op pad naar NCW in Asten, de koploper. De afgelopen week verloor MA1 thuis nog met ruime cijfers tegen dit team, de revanche in Asten vandaag bracht helaas geen ommekeer, MA verloor, maar er was wel degelijk een behoorlijk verschil ten opzichte van de eerste wedstrijd.

MC: Donderdag naar de grote concurrent voor het kampioenschap:

Een wedstrijd tegen Sparta 18 is altijd iets aparts. De meeste meiden kennen elkaar van school en zo’n wedstrijd wordt vooraf natuurlijk in gedachten al gespeeld. Vooraf veel aandacht voor de concentratie om te bereiken dat ook deze wedstrijd tot 3 punten zou leiden. Met een warme zon werd er een beetje loom gespeeld, maar toch werd er een klinkende 9-0 op de mat gelegd, ook omdat de tegenstander niet echt naar Horst kwam met de wil om te winnen. Veel applaus voor een aantal bijzonder mooie doelpunten van afstand. De 1e plaats werd vast gehouden, a.s. donderdag is de kraker tegen DSV, daar zal het moeten gebeuren wil MC het eerste meisjeskampioenschap voor Wittenhorst naar zich toetrekken op 3 mei a.s.

20140415_Barnwell-9.jpg

Malene

Een erg vervelend voorval ontsierde de wedstrijd van MC1. Omdat we, i.v.m. blessures,  maar met 11 speelsters waren kregen we hulp van Malene van D6M. Ze viel in de eerste helft in en toonde zich een prima invalster, die ook vrij snel  een prachtig doelpunt scoorde. Helaas raakte Malene, na een aanraking met haar tegenstandster uit balans en kwam ze verkeerd neer. Ontzettend jammer voor haar omdat ze met veel plezier mee speelde en zelfs regelmatig het verschil kon maken. Na afloop bleek dat Malene niet alleen haar arm uit de kom had maar ook haar groeischijf in haar elleboog heeft gebroken. Een domper op de wedstrijd, want daarmee was het plezier van de overwinning wel een beetje  weg. De leiding en de meisjes van MC hopen natuurlijk dat het goed gaat met Malene en wensen haar beterschap en een snel herstel toe.

Malene_in_het_gips.jpg

D6M

De kanjers  van D6M wilden natuurlijk hun revanche tegen Blerick, waar in de uitwedstrijd nog met 8-0 van werd verloren. Na een snelle achterstand werd alsnog gestreden maar helaas was Blerick toch een maatje te groot. De einstand 1-5, ook hier een doelpunt van Malene, was wat geflatteerd, want er werd behoorlijk gestreden.. De volgende doelstelling is het veiligstellen van de 2e plaats, waarmee op zich al een fantastische prestatie is geleverd. Hiermee is ook aangetoond dat meisjes zich, mits goed ingedeeld, in een jongenscompetitie prima kunnen handhaven.  Prima voor de jeugdopleiding! RKsv Wittenhorst wenst Blerick van harte proficiat met het terechte kampioenschap. Verder maken we meteen gebruik van deze gelegenheid om Ted Beekman, de leider van DM, te feliciteren met zijn 48e verjaardag.

MD-2.jpg