Ruben Peulen versterkt selectie Wittenhorst 1

9 juni 2023

Enkele weken geleden meldden we op onze website in een uitgebreid artikel dat de selectie van Wittenhorst 1 klaar was voor het nieuwe seizoen. In dat artikel werd ook kenbaar gemaakt dat er nog één speler extern zou worden toegevoegd, waarna de selectie rond zou zijn. We zijn blij kenbaar te kunnen maken dat we met Ruben Peulen (23) uit Venlo deze gewenste versterking hebben gevonden.

Voor velen is de centrale verdediger geen onbekend gezicht op sportpark Ter Horst: hij speelde immers de afgelopen zes jaar in de hoofdmacht van Venlosche Boys, de laatste jaren steevast tegenstander van ons eerste elftal in de 1e klasse. Op een jaartje bij VVV-Venlo na, speelde de in Deventer geboren Peulen zijn gehele jeugd op sportpark De Alde Wielerbaan.

Gelijkenissen

Ruben, die in het dagelijks leven in Venray werkt bij Personato op de afdeling Sales en Marketing, ziet veel gelijkenissen tussen zijn huidige én nieuwe club: “Net als Venlosche Boys zie ik Wittenhorst als een fatsoenlijke club. Beide verenigingen zijn goed georganiseerd en het is allemaal goed geregeld. In de onderlinge confrontaties de afgelopen seizoenen hebben we sportieve en aantrekkelijke wedstrijden gespeeld en kon ik het ook goed vinden met de jongens van Wittenhorst.”

Contact

Voor zijn komst naar Wittenhorst, was onze hoofdtrainer Sjoerd van der Coelen trainer van Venlosche Boys. In die hoedanigheid hebben beide heren dus al eerder met elkaar gewerkt.

“Vorig jaar heb ik ook al gesprekken gevoerd met de trainersstaf en de technisch verantwoordelijken van Wittenhorst en dit jaar opnieuw. Vorig seizoen werd duidelijk dat de kans groot was dat we in dezelfde competitie zouden blijven spelen en wilde ik ook graag met mijn vrienden blijven spelen. Toen maakte ik dus de keuze om te blijven. Tijdens de gesprekken van dit jaar werd mij duidelijk gemaakt wat de visie is van de club: er wordt alleen een speler extern benaderd als er binnen de club niet direct een opvolger klaarstaat voor een vertrekkend speler. Het was een compliment om te horen dat ze in mij de gewenste versterking zagen”, aldus Peulen.

Overtuigend

Met zijn teamgenoten van Venlosche Boys wist Ruben dit seizoen liefst vier punten af te snoepen van de kampioen, iets wat geen enkel ander team dit seizoen lukte. Gedurende dit seizoen raakte hij onder de indruk van de oranjehemden: “Wittenhorst is overtuigend gepromoveerd. De selectie is van hoge kwaliteit, want anders word je niet met zo’n afstand kampioen. Er wordt zeer aantrekkelijk voetbal gespeeld en het niveau is flink omhoog gegaan. Ook van mensen buitenaf krijg ik te horen dat de club goed is georganiseerd en dat alles prima is geregeld.”

Vrienden

Onze laatste aanwinst voor aankomend seizoen moest ook mensen teleurstellen met zijn aanstaande overstap: “Mijn vrienden en dus ook teamgenoten vinden het leuk voor mij dat ik ben gevraagd door Wittenhorst, maar ze vinden het wel jammer. Ze hebben nog geprobeerd om mij over te halen alsnog te blijven, maar kijkende naar de ranglijst en de uitdaging in de 4e divisie, snappen ze mij wel.”

Gemotiveerd

Ruben sluit vastberaden af: “Ik heb alvast heel veel zin in aankomend seizoen en wil er een zo goed mogelijk jaar van maken. Het is goed om eens in een andere omgeving te gaan spelen en andere jongens te leren kennen. Het is leuk om in een nieuwe groep te komen en we gaan samen werken aan een mooi seizoen!”

We heten Ruben van harte welkom bij Wittenhorst en wensen hem alvast veel succes met deze nieuwe uitdaging!