Sportpark “Ter Horst” ook na 50 jaar klaar voor het nieuwe seizoen!

18 augustus 2014

Het sportpark “Ter Horst” bestaat dit jaar precies 50 jaar en is een van de mooiste sportcomplexen in de regio.

Dit gaat niet vanzelf, maar wordt gerealiseerd door een groep enthousiaste vrijwilligers, de leden van de parkcommissie. Wekelijks wordt er regulier onderhoud uitgevoerd aan velden en gebouwen en wordt er op toegezien dat het sportpark in topconditie blijft.  Nu anno 2014, precies 50 jaar na aanleg van het sportpark, is het een genot om te zien hoe prachtig de gehele accommodatie er bij ligt en wederom klaar is voor het nieuwe seizoen.

Hulde aan de leden van de parkcommissie die achter de schermen elke dag weer klaarstaan voor onze mooie vereniging!

In de periode juli – augustus wordt het jaarlijks groot onderhoud uitgevoerd, zo ook de afgelopen periode. De volgende werkzaamheden zijn dit jaar uitgevoerd:

-          Schilderwerkzaamheden kleedlokalen.

-          Bewegingssensoren aangebracht in alle kleedlokalen t.b.v. verlichting en ventilatie

-          Verlichting aangebracht voorzijde kleedlokalen

-          Grote schoonmaak kantine, keuken en kleedlokalen

-          Groot onderhoud voetbalvelden

-          Algehele renovatie veld 2

-          Onderhoud veldinventaris o.a. nieuwe doelnetten aangebracht.

Daarnaast is ook nieuw materieel in gebruik genomen om het onderhoud van de kunstgrasvelden nog beter te kunnen uitvoeren. Hiermee wordt verder invulling gegeven aan zelfredzaamheid en wordt vooruitgelopen op de mogelijke privatisering in de toekomst. De nieuwe machine zorgt ervoor dat kleine verontreinigingen in het veld (o.a. takjes) eruit gehaald worden.

foto_materiaal_parkcommissie.jpg

Sportpark “Ter Horst” bestaat 50 jaar en juist dit jaar is aangegrepen om buiten de reguliere kaders te denken. Doel is het ontwikkelen van een sportzone, “Het Papendal van het zuiden”.

Een sportzone gaat veel verder dan een afgebakend sportpark, maar is juist bedoeld om te komen tot een algehele integratie van alle sporten in het gebied. De komende periode zal hier samen met alle betrokken partijen verder invulling aan gegeven worden, maar voor nu genieten we van het sportpark “Ter Horst”, 50 jaar jong!