Sterk Wittenhorst klopt SC Susteren

8 december 2013

De vele toeschouwers konden genieten van een goede wedstrijd. Zowel SC Susteren als Wittenhorst probeerden te voetballen en dat gedurende de gehele wedstrijd. Susteren nam in het begin het initiatief en kwam via een vrije trap op voorsprong toen Yael Heatubun die met een uitgestoken been de 0-1 liet aantekenen. Wittenhorst kwam sterk terug en na 5 min. was de stand weer gelijk. Uit een corner knikte Thom Derks schitterend binnen, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de pauze ging Wittenhorst voortvarend van start. Het creƫerde zich goede mogelijkheden. Aan de andere kant was het oppassen voor de snelle en vaardige spitsen. Het overwicht werd in de slotfase beloond. Invaller Kevin de Mulder werd in de 16 ten val gebracht. Thom Derks benutte dit buitenkansje, 2-1. De koek was nog niet op. Kevin de Mulder maakte op schitterende wijze de 3-1. Vlak voor tijd kon Susteren de stand op 3-2 bepalen. Onoplettendheid werd goed afgestraft.

Wittenhorst hield stand en mocht verdiend de 3 punten op hun conto bijschrijven.

Wittenhorst 2 kon hun koppositie handhaven middels een 3-1 uitzege op Venlosche Boys.

Wittenhorst 3 kreeg te weinig. Tegen de koploper moest even pas op de plaats genomen worden.