Succesvolle bekerzondag voor seniorenteams

19 september 2021

Wittenhorst 1 speelde in Eijsden voor de laatste poulewedstrijd. Het was tevens de uitdaging om te winnen en daarmee de volgende ronde te bereiken.
Vanaf het begin was het meteen duidelijk dat de eersteklasser uit Horst de betere ploeg was. De goede pogingen van o.a. Nick Driessen, Joost van Rensch en Jeroen Verkennis hadden vooralsnog geen succes.

De voorsprong kwam in de 21e min. op naam van Giel Beurskens, die een mooie voorzet van Jeffrey Cuppen inkopte. Dezelfde speler kon even later op een voorzet van Dirk Scheres de 0-2 laten aantekenen.
Na de pauze een nog overheersender elftal dat na de aansluitingstreffer door een fout de draad weer oppakte. Rond de 70ste min. liet Wittenhorst de thuisploeg alle kanten van het veld zien.
Niek van der Sterren kon direct het verschil weer op twee zetten, waarna Jeroen Verkennis met drie treffers de wedstrijd besliste. Beter kan dus niet. Einduitslag dus 1-6. Een keurig resultaat met ook leuk voetbal. Wittenhorst is klaar voor de competitie a.s. zondag met de uitwedstrijd naar Veritas.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dirk Scheres (46. Charlie Schatorie), Dion van Horne, Ruud Meijers, Bart Zanders,  Giel Beurskens, Joep Beurskens (46. Niek v.d. Sterren), Joost van Rensch (65. Mats van Biljouw), Jeroen Verkennis, Nick Driessen (65. Nicky Zanders), Jeffrey Cuppen.

Wat verder opviel:

• Na de nipte 0-1 zege op bezoek bij het tweede elftal van HBSV, heeft Wittenhorst 2 zich ongeslagen geplaatst voor de volgende ronde van de beker. Met een doelsaldo van +12 mogen we gerust spreken van een soepel begin van dit seizoen.
  • Wittenhorst VR1 heeft de goede seizoenstart een perfect vervolg gegeven door met maar liefst 0-6 te winnen op bezoek bij de VR2 van Someren/NWC. De ploeg van trainer Richard Aben scoorde maar liefst 17 keer in de drie bekerwedstrijden en plaatste zich dus met overmacht voor de volgende ronde van de beker.
  • Wittenhorst 5 kan zich gaan richten op de competitie. Na de 2-0 uitnederlaag bij het zevende elftal van sv Venray, bleven de oranjehemden steken op één zege in de bekerpoule. Volgende week, tijdens het openingsweekend, start de competitie met een thuiswedstrijd tegen het tweede elftal van DEV-Arcen.
  • Zoals iedereen weet is het dit weekend Kermis in Horst. Deze kermis begon zondagmiddag om 12.00 uur op het gloednieuwe kunstgrasveld op sportpark Ter Horst. De attractie: Wittenhorst 6, dat met maar liefst 12-0 won van het vierde elftal van Meterik. De volgende ronde is hiermee natuurlijk een feit!
  • Wittenhorst 7 had het bereiken van de volgende ronde in eigen handen, ware het niet dat op eigen veld met 3-5 werd verloren van het vierde elftal van Melderslo. Hiermee eindigden de oranjehemden op gelijke hoogte met het tweede elftal van Sporting S.T., dat op doelsaldo eerste werd in de poule.
  • Ons achtste elftal speelde voor de tweede keer in drie bekerwedstrijd gelijk. Vandaag werd er op bezoek bij het vierde elftal van Sparta '18 met 1-1 gelijkgespeeld. Genoeg voor de volgende ronde was het dus niet, maar de kameraden zullen met vertrouwen toewerken naar de competitieopener op eigen veld tegen het tweede elftal van Merselo.
  • Een tienklapper voor Wittenhorst 9 op bezoek bij het vierde elftal van avv America: 1-10. Het bereiken van de volgende ronde ligt binnen handbereik, al moet aankomende donderdagavond wel eerst gewonnen worden op bezoek bij Sparta '18 3. De winnaar gaat door naar de volgende ronde.
  • Ook een ruime overwinning voor Wittenhorst 10, dat met maar liefst 1-8 won op bezoek bij het vijfde elftal van sv United. Met 18 doelpunten voor en slechts 3 tegen, plaatsen de oranjehemden zich hiermee eenvoudig voor de volgende ronde van de beker. Gefeliciteerd!
  • De clash om de volgende ronde te bereiken tussen Meterik 3 en Wittenhorst 11 is beslecht in het voordeel van de groenhemden. Op eigen veld wisten ze ons elfde elftal met 6-3 te verslaan. Hiermee worden de Horstenaren tweede in de poule en kan men zich richten op de competitie, welke a.s. zondag wordt geopend met een thuiswedstrijd tegen het zesde elftal van IVO uit Velden.