Wittenhorst JO17-1 ongeslagen naar volgende ronde

18 september 2021

Het is Wittenhorst JO19-1 nét niet gelukt om zich te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. Op bezoek bij Volharding JO19-1, dat net als de ploeg van trainer Remco Arts zes punten had uit twee wedstrijden, werd met 1-1 gelijkgespeeld. Omdat de thuisploeg een beter doelsaldo heeft dan de Horstenaren (+11 om +8) kunnen de oranjehemden zich gaan richten op de seizoenstart in Divisie 3. Dit is niet de minste: a.s. zaterdag maakt het vlaggenschip van de jeugdopleiding de korte rit naar Venray JO19-1, voor de eerste derby van dit seizoen. Omdat ook de Venraynaren zijn uitgeschakeld in de beker, zullen beide ploegen iets recht te zetten hebben.

Wittenhorst JO17-1 is er met verve in geslaagd om zich te plaatsen voor de volgende ronde van de beker. Nadat eerder ruime zeges werden geboekt op Venlosche Boys en Sportclub Irene, werd vandaag op het eigen hoofdveld Blerick JO17-1 met 3-0 verslagen. Met negen punten uit drie wedstrijden kan de ploeg van hoofdtrainer Ken Peeters terugkijken op een uitstekende seizoenstart. Aankomende zaterdag ontvangen de Horstenaren op eigen veld de leeftijdsgenoten van Bekkerveld, waarmee de competitie in Divisie 7 wordt geopend.

Wittenhorst JO15-1 boekte vandaag op bezoek bij Blerick JO15-1 een zege met dubbele cijfers: 10-0. Omdat uit de vorige twee poulewedstrijden één punt werd gepakt, gaat de ploeg van trainer Stan Theeuwen niet door naar de volgende ronde. Dat de poulefase met een overwinning wordt afgesloten, is natuurlijk goed voor het moreel. Deze duw in de rug kunnen de oranjehemden goed gebruiken voor de start van de competitie, welke a.s. zaterdag op eigen veld plaatsvindt tegen Gemert JO15-1. In Divisie 5 komen de manschappen ook ploegen tegen als UNA, Baronie, UDI '19 en Roosendaal. Het zal in ieder geval een boeiend en leerzaam half jaar worden.

Wittenhorst JO13-1, onder leiding van de nieuwe trainer Sander Rambags, is er niet in geslaagd de poulefase winnend af te sluiten. Op het eigen hoofdveld werd met 0-4 verloren van de leeftijdsgenoten van Blerick. Het komende half jaar wordt er gespeeld in de Hoofdklasse, een mooi niveau voor spelers waarvan er veel voor het eerst op een groot veld voetballen. De competitie begint aankomend weekend met een thuiswedstrijd tegen de leeftijdsgenoten van OSS 1920.

Ook deze teams gaan door naar de volgende ronde van de beker:

• Wittenhorst JO15-2, na een eclatante 9-1 overwinning op SJO America-Meterik JO15-1.
  • Wittenhorst JO15-3, dat na een spannende wedstrijd met 2-3 won op bezoek bij Sparta '18/Kronenberg JO15-3.
  • Wittenhorst JO15-4, dat ruim won op bezoek bij SHH JO15-5: 0-7!