sv Venray maat te groot voor Wittenhorst

1 mei 2022

Wittenhorst keek anders tegen deze topper aan. De reden is ook wel bekend. Het aantal geblesseerden was te groot om van een gelijkwaardige tegenstand te spreken. In het begin begon de thuisclub wel aardig, maar rond de 10e min. sloeg Venray hard toe. Het tempo bleek te hoog te zijn. Stijn Brinkman en Niek Versteegen waren de afmakers. Geheel onverwachts eigenlijk was er een kloof geslagen.

Geen tijd dus om terug te komen. Zeker toen Niek wederom te snel was en handig de 0-3 op het scorebord zette. Wittenhorst gaf toch niet op en met vlagen had Venray het moeilijk. De vrije trap die Wittenhorst kreeg bleek een prooi voor Joost van Rensch, die de bal fantastisch ineens in het doel kon werken :1-3. Hierna was het tijd voor de thee.

Na de pauze kreeg Wittenhorst een mogelijkheid om terug te komen. Joost kreeg de doelman als de grote lastpost tegenover zich. Helaas bleef het 1-3. Venray bleef in het verdere verloop de betere ploeg en kon op het einde de uiteindelijke 1-4 noteren. Venray kan zich gaan opmaken voor het kampioensfeest en Wittenhorst mag nog hopen op een goed slot van de competitie.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne, Bart Zanders, Sven van Ooijen (Tom Driessen), Ruud Meijers, Bono Wijnhoven, Niek van der Sterren, Joep Beurskens, Jeffrey Cuppen (Jelle Janssen), Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 was op bezoek bij het tweede van Venlosche Boys niet opgewassen tegen de thuisploeg: 2-0. Het tweede elftal, wat na dit seizoen niet meer zal fungeren als hoogste opleidingsteam, staat onderaan in de Hoofdklasse en deelt deze positie met Deurne. Er volgen nog vijf wedstrijden om wat aan deze situatie te veranderen.
  • Wittenhorst 3 heeft op eigen veld een 1-3 nederlaag geleden tegen de ongenaakbare koploper FCV Venlo 3. De bezoekers, die slechts één keer punten verspeelden (gelijkspel) schrokken even toen de Horstenaren op eigen veld op voorsprong kwamen. In het restant van de wedstrijd liet de koploper weldegelijk zien dat het de betere ploeg is en won het verdiend.
  • Wittenhorst 6 had op bezoek bij het vierde elftal van Melderslo geen kind aan de thuisploeg: 1-6. De oranjehemden waren duidelijk de betere en boekten zo hun derde overwinning in vier wedstrijden. Door deze mooie reeks staan de kameraden dan ook op een keurige tweede plek.
  • Na een reeks nederlagen volgde er dit weekend eindelijk weer eens een overwinning voor Wittenhorst 7, dat op bezoek bij FCV Venlo 10 met 2-4 wist te winnen. Mede door deze overwinning behouden de oranjehemden voorlopig de keurige derde plaats.
  • Wittenhorst 8 was dit weekend niet opgewassen tegen de gastheren van Kronenberg 2: 4-0. Ondanks deze nederlaag is de voorsprong op de onderste drie teams dermate groot, dat de blik gewoon naar boven kan op de ranglijst, daar Leunen zeker nog binnen handbereik is in een strijd om de uiteindelijke achtste plaats.
  • De titel komt steeds dichterbij voor Wittenhorst 9. Zelf deed het haar plicht door met 2-3 te winnen op bezoek bij het vierde elftal van Leunen, waardoor de voorsprong van acht punten op naaste belager RESIA intact bleef. De meimaand belooft een feestelijke maand te worden voor ons negende elftal. Mannen, plan de maandag na het feest maar alvast vrij!
  • Wittenhorst 10 bond vandaag ook het derde elftal van Kronenberg aan de zegekar: 4-1. Door deze overwinning heeft de ploeg van trainer John van der Sterren een kampioenschap nog altijd in eigen hand. De komende weken volgen er wedstrijden tegen directe concurrenten als FCV Venlo. Deze wedstrijden zullen beslissend worden. Mannen, ga zo door!
  • Wittenhorst 11 dendert (ook) door: op bezoek bij FCV Venlo 6, wat overigens een heet potje was, werd met 1-3 gewonnen. Een tweede plaats in de eindstand ligt daarmee binnen handbereik. Volgende week kan deze al bijna zeker worden wanneer er wordt gewonnen van de concurrent Venlosche Boys.