2 maart 2023

Ken en Tom Alaerds hebben allebei het grootste deel van hun jeugdopleiding bij Wittenhorst gevolgd. Ze kwamen tegelijkertijd over van VV Hegelsom, Tom als keeper in JO13-1 en Ken als speler in de JO15-1. Nadat Ken al in het seniorenvoetbal in de selectie heeft gevoetbald, zijn beide broers sinds dit seizoen in onze O23-1 actief.

Maar komend seizoen keren Ken en Tom terug naar VV Hegelsom. Ken zou gezien zijn leeftijd niet meer in O23-1 kunnen blijven en kiest nadrukkelijk voor VV Hegelsom omdat hij daar verzekerd is van selectievoetbal op vergelijkbaar niveau. Tom zou nog wel langer in O23-1 door kunnen, maar kiest toch voor meer speeltijd en voor een seniorenelftal, in plaats van zijn keepersplek te delen met een andere keeper in een opleidingsteam.

Beiden roemen het niveau van de jeugdopleiding bij Wittenhorst. Ken geeft aan veel geleerd te hebben van trainers als Jimmy Lucassen, Kevin Koolhof en Richard Kleuskens en Tom is erg te spreken over de keepertrainingen van Maurice Bouten en Hessel Verhoeven.

De bagage die de broers in de jeugdopleiding hebben verzameld heeft ze tot zeer gewilde spelers in het seniorenvoetbal gemaakt. Ondanks belangstelling van andere clubs kiezen ze bewust voor de club waar ze vandaan komen en waar ze zo graag komen, VV Hegelsom.

Toch gooien ze de deur zeker niet voor altijd dicht. Ze kunnen zich best voorstellen op termijn weer naar Wittenhorst terug te keren, zoals Luc van Kuijck komend seizoen bijvoorbeeld gaat doen.

In feite is dit een perfect voorbeeld van de regiofunctie die Wittenhorst nastreeft, waarbij spelers op een gegeven moment bij Wittenhorst de mogelijkheid krijgen om op hoger niveau te trainen en spelen en weer terug mogen keren bij hun oude club wanneer daar betere kansen voor hun liggen.