Wittenhorst 1 naar laatste zestien

2 maart 2023

De bekerwedstrijd tegen het Brabantse Mierlo Hout was er eentje om niet snel te vergeten. Het werd een zeer moeizame wedstrijd waarin Wittenhorst de tweedeklasser pas in de slotfase de baas was.

In de eerste helft waren de blauw-witten veel feller en dwongen daardoor een overwicht af. Enkele keren kwam Wittenhorst als meest gelukkige uit de strijd.

Langzaam kwam de thuisclub wat beter voor de dag. Door een vlotte combinatie van Joost van Rensch mocht Jeroen Verkennis de 1-0 laten aantekenen. Vlak hierna moest Wittenhorst alweer met een vrije trap de gelijkmaker toestaan. Jasper Lalisang schoot deze vrije trap snoeihard in de linkerbovenhoek.

Na de pauze weer direct enkele goede mogelijkheden voor de bezoekers. Doelman Roel van Rens zorgde enkele keren voor een ongeloflijke redding.

Rond het halfuur kwam Wittenhorst eindelijk beter in de wedstrijd. Giel Beurskens ontving de bal via Jeroen en dit betekende de 2-1 voorsprong. Wittenhorst moest attent blijven voor een doorbraak, maar toen de doorgebroken Jeroen werd neergelegd mocht hij middels een penalty zelf de eindstand op 3-1 brengen.

Geen beste wedstrijd, maar toch voldoende voor de winst.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Tom Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Martijn van Ooijen, (Giel Beurskens), Mats van Biljouw, Daan Verlijsdonk, Willem Heijnen, (Koen Jenniskens), Jeroen Verkennis, Joost van Rensch, (Tom Spreeuwenberg).