Wittenhorst op de valreep naast Venlosche Boys

5 maart 2023

De met spanning tegemoet geziene wedstrijd tegen onze buren van Venlosche Boys is er eentje geweest waar de spaanders ervan af vlogen. Wittenhorst kon de fout van vorige week goed maken om de beginfase nu wel flink aan te pakken. Schijnbaar wisten de Venlonaren hier raad mee, want met een enorme vechtlust werden de Horstenaren teruggedrongen. Na enkele mazzeltjes kon deze sturmdrang niet tot stilstand worden gebracht.
De tegenstanders konden hun dadendrang botvieren. in de 9e min kon het niet uitblijven. Uit een kopbal werd de score geopend.
Slechts eenmaal kon de thuisclub de Venlose doelman testen. Tot grote schrik van de Horster toeschouwers kon Paul Wienhoven ongehinderd de 0-2 laten aantekenen. Deze hatelijk tussenstand stond ook vorige week op het scorebord. Nu echter gaf er niemand iets voor dat deze ruststand nog goed gemaakt kon worden.

Na de pauze ontspon er een werkelijk voetbalgevecht met alles erop en eraan. Wittenhorst zocht een gaatje maar moest opletten dat de gevaarlijke uitvallen niet in doelpunten werden omgezet. Wittenhorst kreeg inderdaad meer kleur en die kleur kwam tot uiting in de 70e min. Giel Beurskens kon na na een mooie aanval keurig afronden: 1–2.

De wedstrijd kon weer alle kanten op. Venlosche Boys moest nu meer verdedigen en de scheidsrechter kon het met moeite bijhouden.
De vechtlust van Wittenhorst moest er weer aan te pas komen om toch weer te hopen op een gelijkspel. In de hitte van het spel gebeurde het toch. Het offensief werd door Mats van Biljouw met een alles-of-niets schot beloond. Het harde schot belandde in het doel: 2-2. Wittenhorst kreeg het toch weer voor elkaar.

In de laatste minuut kwam bij een botsing met Ravi Arts een speler van de Boys lelijk in aanvaring. Gevolg een beroerde situatie dat eindigde in een oproep voor de Venlonaar om een ambulance. De scheidsrechter floot maar af en beide teams konden terugkijken op een stevig gevecht. Wittenhorst kwam door de diverse uitslagen er toch het beste uit. Donderdag nu de uitbeurt naar Chevremont.

Wittenhorst 1:
Ravi Arts, Tom Driessen, Dion van Horne (Mats van Biljouw), Ruud Meijers, Nick Driessen, Koen Jenniskens (Tom Spreeuwenberg), Daan Verlijsdonk (Jelle Janssen), Giel Beurskens, Willem Heijnen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 kon één helft weerstand bieden aan topploeg Orion O23-1 uit Nijmegen, maar in de tweede helft moesten de Horstenaren het onderspit delven: 0-3. Volgende week wacht de wedstrijd tegen Schijndel/De Wit, waar er meer afstand kan worden genomen van de hekkensluiter.
  • Ons G-elftal wist de lastige uitwedstrijd bij FC Oda G2 nipt met 1-2 te winnen. Het betekende alweer de tweede overwinning op een rij.
  • Wittenhorst VR1 heeft de lastige uitwedstrijd bij concurrent SSS '18 in Overloon met 0-0 gelijkgespeeld. Beide ploegen zagen hiermee de kans op de periodetitel vergaan. De plek in de top van de ranglijst wordt wel gehandhaafd.
  • Wittenhorst 3 heeft de uitbeurt bij Vitesse '08 in Gennep met 2-0 verloren. Geen schande, gezien de vierde plek op de ranglijst van de thuisploeg. De oranjehemden moeten voorlopig de laatste plek bezetten.
  • Wittenhorst 4 beleefde een lastige ochtend op bezoek bij het tweede elftal van vvVOS. Er werd met liefst 6-1 verloren. Het was de tiende overwinning in elf wedstrijden voor de thuisploeg. De Horstenaren blijven voorlopig negende.
  • Wittenhorst 5 heeft de derby op eigen veld tegen het derde elftal van Sparta '18 overtuigend met 3-0 gewonnen. Hiermee blijft ons vijfde elftal een belangrijke titelkandidaat, naast Hout-Blerick, Sportclub Irene en Lottum/Grubbenvorst.
  • Wittenhorst 6 beleefde een productieve zondagochtend door op eigen veld tegen het derde elftal van Leunen liefst zeven keer te scoren: 7-2. Met zes overwinningen en evenzoveel nederlagen staan de kameraden op een verdienstelijke zevende plek.
  • Wittenhorst 7 lijkt titelprolongatie uit het hoofd te kunnen zetten na een 4-0 nederlaag op bezoek bij koploper vvVOS 3. Alle blikken kunnen nu op het behalen van een eveneens knappe tweede plek.
  • Wittenhorst 8 dendert door. Afgelopen woensdagavond werd in een spectaculaire (en dan drukken we het nog zacht uit) wedstrijd uiteindelijk na penalty's gewonnen van Sportclub Irene 5 en hiermee staan de vrienden in de kwartfinale van de beker. Gefeliciteerd! Vandaag werd er voortgeborduurd op dit succes: op bezoek bij het derde elftal van Hegelsom werd met 1-8 gewonnen. Concurrent Sportclub Irene 10 verspeelde punten en hiermee is er een gaatje van twee punten ontstaan.
  • Wittenhorst 9 heeft voor de tweede week op een rij met 2-1 verloren. Vandaag was RESIA 2 de boosdoener. Beide kemphanen delen nu de derde plek met het elfde team van Sportclub Irene.
  • Wittenhorst 10 heeft in een tenniswedstrijd (althans, daar leek het bij tijd en wijle op) met 6-3 gewonnen van het vierde elftal van Hegelsom. Een broodnodige overwinning, daar de kameraden nu zijn gestegen naar de achtste plek.