Wanted: incidenteel vrijwilligerswerk

6 maart 2023

Jong, oud, ervaren of onervaren: Wittenhorst is altijd op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om op wat voor manier dan ook iets te doen voor de club. Bij vrijwilligerswerk heerst nog wel eens het beeld dat er van een vrijwilliger wordt verwacht dat hij of zij wekelijks klaarstaat voor de club om vrijwilligerswerk uit te voeren. Echter: vele handen maken licht werk. Als club zijn wij ook heel erg blij met (extra) vrijwilligers die incidenteel de handen uit de mouwen willen steken. Dit geldt natuurlijk voor iedereen: jong, oud, wel of geen lid: iedereen is welkom!

Denk bijvoorbeeld aan:

• Een dag(deel) helpen bij het seizoensopeningsweekend of bij het slotweekend. Hierbij zijn we al erg geholpen met bijv. mensen die eieren willen bakken of achter de bar willen staan in de tent.
  • Een dag(deel) helpen bij het Dirk Marcellis Tournament of ander evenement. Bijvoorbeeld het begeleiden van een team of verschillende hand- en spandiensten uitvoeren.
  • Een avond helpen bij de quizavond. Dit is bijv. het nakijken van antwoordformulieren, het rondbrengen en ophalen van drank of uithelpen achter de bar.
  • Een dag(deel) helpen bij een seniorenactiviteit als een Duitse avond of een bierproeverij in de kantine.
  • Het fluiten van een of (als je zelf wil) meerdere (jeugd)wedstrijden.
  • Assisteren bij het inpakken en uitreiken van teamtassen.
  • Een ochtend of middag uithelpen in de kantine.
  • Jouw groene vingers gebruiken voor snoeiwerk rondom het park.

Natuurlijk is er ook ruimte voor eigen inbreng. Wellicht heb je zelf een idee over het incidenteel uitvoeren van vrijwilligerswerk, zoals het ondersteunen bij een training of werk op de achtergrond. Dit kun je dan onderaan dit formulier invullen. Je zou de club er een groot plezier mee doen. Vind je het leuk om mee te helpen, meld je dan aan als vrijwilliger.

Ook kun je onze vacaturepagina bekijken. Voor vrijwilligers die helpen bij trainingen en wedstrijden is er ook een uitgebreid informatieboekje met praktische tips en handvatten.