Tweede overwinning Wittenhorst JO19-1

24 oktober 2021

Wittenhorst JO19-1 heeft een knappe prestatie neergezet door op het eigen hoofdveld met 2-0 te winnen van Juliana '31 JO19-1. De ploeg van trainer Remco Arts, die al won van Venray en gelijkspeelde tegen Excelsior '31, wist voor rust de trekker niet over te halen, waar de bezoekers enkele pogingen vakkundig gered zagen worden door doelman Juup Christiaens. Na rust tapten de Horstenaren uit een ander vaatje en dit resulteerde in twee knappe doelpunten van middenvelder Rens Willemsen. De oranjehemden hebben nu zeven punten uit drie wedstrijden en staan op een knappe tweede plaats in Divisie 3. Volgende week wacht de topper op bezoek bij koploper SML uit Arnhem.

Wittenhorst JO17-1 dendert door in Divisie 7. Op bezoek bij het taaie JVC Cuijk werd nipt met 2-3 gewonnen. De ploeg van trainer Ken Peeters kende een voortvarende start, domineerde en zag dit resulteren in de 0-1 door een fantastische vrije trap van Gijs Christiaens. Vervolgens namen de gastheren wat meer het heft in handen, ware het niet dat de oranjehemden na een half uur (ietwat tegen de verhouding in) op 0-2 kwamen door een treffer van Jovanny Awad. Vlak voor rust kwamen de Brabanders terug tot 1-2 en na rust middels een penalty zelfs op gelijke hoogte. De Horstenaren speelden bij lange na niet zoals ze kunnen en riepen het onheil over zich af. De thuisploeg rook de overwinning, maar Victor Peeters schoot in de laatste tien minuten alsnog de 2-3 tegen de touwen. De koploper overleefde een slotoffensief en boekte zo zijn vijfde zege op een rij. Volgende week komt NWC uit Asten op bezoek op sportpark Ter Horst.

Het is Wittenhorst JO15-1 niet gelukt om de tweede zege op een rij te boeken in Divisie 5. Op bezoek bij sv Venray JO15-1 werd met 3-2 verloren. Al snel kwam de ploeg van trainer Stan Theeuwen op een 0-1 voorsprong door een treffer van Thijs Vosbeek. Binnen een mum van tijd stond het 1-2: Venray maakte snel gelijk, maar enkele minuten later zorgde een rake strafschop van Luuk Gruntjens voor de 1-2. Nog voor rust trok de thuisploeg de stand weer gelijk. Na rust hadden de gastheren het betere van het spel en creëerden dan ook de meeste kansen. Eén van deze kansen werd benut, waarna de Horstenaren een slotoffensief niet uit konden drukken in de gelijkmaker. De oranjehemden lieten niet het beste van hun spel zien en hadden er zeker meer uit kunnen halen. Volgende week wacht de reis naar Cuijk, waar de plaatselijke JVC nog wacht op zijn eerste zege.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO15-3 heeft de volgende ronde van de beker bereikt door op eigen veld zeer knap met 3-2 te winnen van ST GFC '33/SV Lottum JO15-1JM. Gefeliciteerd!
  • Het is Wittenhorst JO15-4 nét niet gelukt om de volgende ronde te halen: op bezoek bij DSV JO15-2JM werd, na een knap 3-3 gelijkspel, op penalty's verloren. Complimenten voor de strijd!
  • Een spectaculaire wedstrijd voor Wittenhorst JO13-2, dat op bezoek bij RKDSO/DEV-Arcen JO13-1 met 5-5 gelijkspeelde.