Verhalen uit de kantine: Kiki van Lipzig

17 mei 2022

In de kantine van RKsv Wittenhorst, die momenteel overigens grondig onder handen wordt genomen, zijn dagelijks vele mensen in de weer. Van het kantinepersoneel tot aan de ouders die wedstrijden komen kijken van hun kind: de kantine is een plaats waar nieuwe contacten worden gelegd en verhalen worden gemaakt. Vandaag geeft onze vrijwilligster Kiki van Lipzig (21) een kijkje achter de schermen en vertelt zij wat er zo mooi is aan het werken in onze kantine.

Meubilair

We mogen gerust stellen dat ze tot het meubilair van Wittenhorst behoort; 'onze' Kiki. Ze werkt inmiddels al zes jaar in de kantine en iedereen kent haar. De altijd goedlachse Horsterse begon op haar vijftiende in de keuken en nu zien we haar achter de bar iedereen voorzien van een drankje. Kiki weet nog goed hoe het allemaal begon: "Via Nelly Seuren ben ik bij de club terechtgekomen. Ik weet nog goed dat ik in mijn allereerste weekend mijn ogen uitkeek. Het was meteen zo gezellig, dat ik iedereen op de tafel zag dansen van gekheid. Toen wist ik direct bij wat voor een gezellige club ik terecht was gekomen."

Waardering

Kiki, die inmiddels op zichzelf woont in Horst en binnenkort afstudeert als Verpleegkundige, haalt veel voldoening uit haar werk: "De contacten die ik hier in al die jaren heb opgedaan en de waardering die ik van anderen krijg voor het werk wat ik doe, geeft mij weer nieuwe energie. Eigenlijk maakt het mij niet op welke dag of bij welke aangelegenheid ik moet werken, ik vind het altijd gezellig. Zo werk ik graag tijdens een bijzondere aangelegenheid als een feestavond, maar een rustigere zondag is ook gezellig, omdat die toch stiekem vaak later worden dan vooraf gepland."

Riet

Tot slot wil Kiki graag nog iemand speciaal benoemen: Riet Verheijen. 'Ozze' Riet heeft Kiki in de beginjaren de fijne kneepjes van het vak geleerd, iets waar ze nu nog steeds iedere dag veel profijt van heeft.

Wittenhorst is altijd op zoek naar versterking achter de bar. Elke helpende hand is er een. Ervaring in de horeca is fijn, maar niet vereist. Bij vragen en/of interesse kun je contact opnemen met Robin Hagens via: robinhagens@rksv-wittenhorst.nl