Wittenhorst JO15-1 handhaaft zich opnieuw

16 mei 2022

Wittenhorst JO19-1 was op eigen veld niet opgewassen tegen de aanstaande kampioen Blauw Geel'38/JUMBO JO19-1: 0-2. De manschappen van trainer Remco Arts, die de laatste tijd door het doorschuiven naar Wittenhorst 1 en 2 nooit echt compleet zijn, bezetten momenteel de derde plek in Divisie 3 en zijn zo goed als zeker van lijfsbehoud op dit mooie niveau. De laatste wedstrijd van dit seizoen wordt a.s. zaterdag al gespeeld op eigen veld tegen nummer twee Geldrop, dat een aantal weken geleden nog knap met 0-1 werd verslagen.

Wittenhorst JO17-1 heeft een gevoelige nederlaag geleden door de derby op bezoek bij koploper Sparta '18/Kronenberg met 4-3 te verliezen. Voorafgaand aan dit duel was duidelijk dat de winnaar na deze wedstrijd bovenaan zou staan en dus favoriet zou zijn voor de titel. De thuisploeg kwam in de eerste helft op een 2-0 voorsprong, waarna de Horstenaren voor rust wat terugdeden. Direct na rust brachten de gastheren de marge echter weer op twee. Vervolgens bleef het duel zeer spannend en het scoreverloop ook (3-2, 4-2, 4-3), maar kwam de ploeg van trainer Ken Peeters net tekort om een punt uit het vuur te slepen. Promotie gaat lastig worden en zelfs lijfsbehoud is nog niet zeker, daar de onderlinge verschillen miniem zijn. De komende twee wedstrijden tegen Zuid-Limburgse tegenstanders (Geleen-Zuid en Bekkerveld), dienen gewonnen te worden om het seizoen met een positieve noot af te sluiten.

Wittenhorst JO15-1 heeft een knappe prestatie geleverd door op eigen veld te winnen van Unitas '59 uit Eindhoven: 4-3. Door deze tweede overwinning op een rij is de ploeg van trainer Stan Theeuwen inmiddels zeker van lijfsbehoud in Divisie 5. Voor rust kwamen de Horstenaren op een 2-0 voorsprong door treffers van spits Thijs Vosbeek. De bezoekers kwamen sterk terug in de wedstrijd en namen zelfs brutaal de leiding, waarna Sep Geurtjens de gelijkmaker liet noteren. Een rake penalty van Binck bezorgde onze JO15-1 uiteindelijk de volle buit en dus handhaving op dit mooie niveau. Gefeliciteerd!

Wittenhorst JO13-1 was op bezoek bij koploper Volharding/Sambeek JO13-1 niet opgewassen tegen de gastheren (en dame): 5-1. In dit eerste jaar op een groot veld is inmiddels duidelijk dat de ploeg van trainer Sander Rambags deze Hoofdklasse als laatste gaat eindigen. Toch hebben de dame en heren dit seizoen dusdanig veel ervaring opgedaan, dat ze met een goed gevulde rugzak aankomend seizoen de stap zullen gaan maken in de JO15-categorie.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst G1 heeft zich op knappe wijze gehandhaafd in de 1e klasse door dit seizoen als vijfde te eindigen. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst JO19-2 boekte op eigen veld een belangrijke en knappe overwinning op ST SSS'18/V.V. Holthees-Smakt JO19-1: 3-2.
  • Wittenhorst JO12-2 beleefde een spectaculaire middag op bezoek bij RKMSV JO12-1, waar met 5-5 (!) werd gelijkgespeeld.
  • Een belangrijke overwinning voor Wittenhorst JO11-3, dat met 4-3 wist te winnen van ST SV United/BVV'27 JO11-3.