Wittenhorst 1 verliest thuis van Heeze

15 mei 2022

De supporters gingen er eens goed voor zitten, zou Wittenhorst na de twee mooie zeges het karwei weer kunnen klaren? In het begin ging het nog aardig. Enkele voortekenen ontstonden om een goede afloop te verwachten. Een schot van Tom Driessen kon de doelman via de binnenkant paal het doel nog schoon houden.

Het was de vraag wanneer valt het doelpunt. Dit kon beantwoord worden in de 22e min. Uit een vrije trap van Nick Driessen had de doelman geen antwoord. De harde poeier verdween tot vreugde in het doel: 1-0.

Een goed begin had echter geen vervolg. Jammer, toen een vervelende blessure Dion van Horne noopte om het veld te verlaten. Juist toen vielen 2 doelpunten binnen enkele minuten. Hoe kan het nog vervelender.

Wittenhorst viel toen ver terug, het geloof was volledig weg. Balverlies was een ander negatief beeld. RKsv Heeze kon hierdoor makkelijk de voorsprong verdedigen.

In de tweede helft kon de thuisclub geen orde op zaken stellen. Alleen via een corner van Nick kwam Heeze echt goed weg. De bal spatte snoeihard tegen binnenkant paal. Een angstig moment voor de thuisclub toen doelman Ravi Arts een doorbraak kon verhinderen.

De wedstrijd eindigde als de bekende nachtkaars, een echte zomeravondwedstrijd. Een echte teleurstelling. Zondag nog een moeilijkere wedstrijd en wel de uitwedstrijd tegen SSS’18.

Speciale vermelding voor Wittenhorst JO19-1 speler Sjeffrie Swinkels, die vandaag zijn debuut maakte voor Wittenhorst 1!

Wittenhorst 1:
Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne, (Mats van Biljouw), Bart Zanders (Rens Willemsen), Ruud Meijers, Tom Driessen, Sven van Ooijen (Sjeffrie Swinkels), Joep Beurskens, Jeffrey Cuppen, (Dirk Scheres), Niek van der Sterren, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• In een een sportieve wedstrijd, waarin toch nog vijf gele kaarten vielen, verloor Wittenhorst 2 met het kleinst mogelijke verschil in Erp (1-0). De eerste twintig minuten had een fel Erp een overwicht en wist dit dan ook uit te drukken in een doelpunt waarbij de bezoekers nog niet helemaal wakker waren. Daarna kreeg ons tweede elftal ook enkele mogelijkheden waarbij de grootste kans was voor Sem Derix. Een tegen een met de keeper lukte het hem echter niet te scoren. In de 2e helft een gelijk opgaande wedstrijd waarbij Erp tweemaal aan de noodrem moest trekken en de scheidsrechter ook tweemaal een gele kaart trok voor een doorgebroken speler. Helaas leidde dit niet tot echte scoringskansen waardoor het tweede uiteindelijk zonder punten naar huis moest.
  • Wittenhorst VR1 was in Helmond niet opgewassen tegen koploper Rood Wit '62: 4-0. Met nog drie wedstrijden voor de boeg, overigens tegen tegenstanders die lager geklasseerd zijn dan onze dames, delen de VR1 de zesde plek met Leveroy.
  • Een knappe prestatie van Wittenhorst 4, dat wist te winnen van koploper Leunen: 3-2. In een Europese week met een dubbele confrontatie in vier dagen tegen Leunen 3, vond het eerste duel plaats op sportpark Ter Horst. Op de vraag: 'Kunnen jullie kampioen worden?' Antwoordde Leunen: 'Wij worden kampioen!'. Of de kampioenskoorts hen te veel werd of de rushes van rechtsback Joris Seuren over de rechterflank hen de kop kosten, laten we in het midden. Woensdag volgt de terugwedstrijd.
  • Wittenhorst 5 verloor op eigen veld nipt van koploper GFC '33 2: 0-1. Met nog slechts twee wedstrijden voor de boeg (tegen Blerick en Melderslo) staan de kameraden onderaan in de 5e klasse en zijn er dus punten nodig om van deze laatste plaats af te komen.
  • Wittenhorst 7 heeft op bezoek bij het vijfde elftal van Kessel een punt uit het vuur gesleept: 2-2. Met nog drie wedstrijden voor de boeg, die overigens allemaal thuis zullen worden gespeeld, bezetten de oranjehemden voorlopig de keurige vierde plek.
  • De kampioenen van Wittenhorst 9 (check hun Insta!!) wonnen op het hoofdveld kinderlijk eenvoudig van het elfde team van sv Venray: 7-0. Wat volgde was natuurlijk 'We are the champions' van Queen en een groot en gezellig feest tot in de late uurtjes. Gefeliciteerd mannen!
  • Wittenhorst 10 heeft op bezoek bij het achtste elftal van FCV Venlo met 2-2 gelijkgespeeld. Ondanks dit puntenverlies hebben de oranjehemden een eventuele titel nog altijd in eigen hand. De komende twee wedstrijden zijn ieder geval tegen dezelfde: Hegelsom 5.