Verhalen uit de kantine: Sid Lemmen

3 mei 2022

In de kantine van RKsv Wittenhorst, die momenteel overigens grondig onder handen wordt genomen, zijn dagelijks vele mensen in de weer. Van het kantinepersoneel tot aan de ouders die wedstrijden komen kijken van hun kind: de kantine is een plaats waar nieuwe contacten worden gelegd en verhalen worden gemaakt. Vandaag geeft onze vrijwilliger Sid Lemmen (23) een kijkje achter de schermen en vertelt hij wat er zo mooi is aan het werken in onze kantine.

Zoek de definitie op van een duizendpoot en je komt de volgende omschrijvingen tegen: iemand die veel dingen tegelijk doet en daardoor soms meerdere functies heeft; persoon met vele talenten; alleskunner. Deze woorden kunnen gerust worden toebedeeld aan Sid. Hij is al sinds de mini-F'jes lid van Wittenhorst en doorliep alle jeugdteams. Inmiddels is hij op meerdere fronten actief binnen de club. Vijf jaar geleden, in 2017, werd hij vrijwilliger toen hij de Onder 10 ging trainen. Vervolgens werd hij coördinator van de Onder 8 en Onder 9 afdeling. Inmiddels is hij binnen meerdere geledingen van de club actief: trainer van de JO13-3, waar hij de trainingen verzorgt en iedere zaterdag langs de kant staat. Hij is lid van de activiteitencommissie voor jeugd en senioren, leider van zijn vriendenteam Wittenhorst 6 en sinds twee jaar ook actief op woensdagavond en zaterdag achter de bar.

Sid: "Een jaar of twee geleden zat ik aan de bar gezellig een biertje te drinken, toen ik in gesprek raakte met Amber Hagens, die toen achter de bar stond. Ze vroeg of het mij leuk leek om ook eens een kantinedienst te draaien. Ik had al behoorlijk wat ervaring in de horeca, daar ik verschillende jaren achter de bar heb gestaan bij o.a. De Lange en Liesbeth in Horst. Dit leek me erg leuk, dus heb ik toegezegd. Inmiddels doe ik dit nu zo'n twee jaar en het is het leukste om te doen. Je leert iedere keer weer nieuwe mensen kennen. Wat me het meeste aanspreekt, is het contact met de mensen. De gesprekken met ouders, jeugd, spelers en vrijwilligers leveren mij energie op. Ik vind het heerlijk om 'gewoon' te praten met mensen en sociale contacten op te doen."

"De club heeft de afgelopen jaren flinke stappen voorwaarts gezet. De interne en externe communicatie is stukken duidelijker en professioneler geworden en iedere commissie heeft binnen de club verantwoordelijkheden gekregen en deze worden goed opgepakt. Daarnaast vind ik dat de aandacht en waardering voor de vele vrijwilligers is toegenomen. Zelf haal ik mijn energie uit de variatie aan werkzaamheden die ik heb binnen de club. Door op meerdere gebieden actief te zijn, krijg je een goed beeld van de club en leer je veel mensen persoonlijk kennen."

Sid, die in het nieuwe schooljaar gaat starten met zijn studie aan de PABO, hoeft niet lang na te denken wanneer hem wordt gevraagd naar zijn favoriete activiteiten. "De meest gezellige avonden van de club vind ik toch wel de quizavond, vrijwilligersavonden en de kantinedagen van de A-jeugd. Dat zijn avonden waarop veel mensen aanwezig zijn en er een gezellige sfeer heerst", sluit hij af.

Wittenhorst is altijd op zoek naar versterking achter de bar. Elke helpende hand is er een. Ervaring in de horeca is fijn, maar niet vereist. Bij vragen en/of interesse kun je contact opnemen met Robin Hagens via: robinhagens@rksv-wittenhorst.nl