Verhalen uit de kantine: Twan van Asten

24 mei 2022

In de kantine van RKsv Wittenhorst, die momenteel overigens grondig onder handen wordt genomen, zijn dagelijks vele mensen in de weer. Van het kantinepersoneel tot aan de ouders die wedstrijden komen kijken van hun kind: de kantine is een plaats waar nieuwe contacten worden gelegd en verhalen worden gemaakt. Vandaag geeft onze vrijwilliger Twan van Asten (58) een kijkje achter de schermen en vertelt hij wat er zo mooi is aan het werken in onze kantine.

Twan is bekend als duizendpoot binnen de vereniging. In de jaren negentig speelde hij enkele jaren in het eerste elftal, waarvoor hij overigens al op vijftienjarige leeftijd debuteerde en de winnende treffer scoorde tegen Arcen. Na zijn actieve voetbalperiode was hij o.a. leider binnen de jeugd en staat hij vooral bekend als scheidsrechter en kantinemedewerker. Daarnaast voetbalt hij nog steeds bij de veteranen en sinds kort ook bij het wandelvoetbal.

Voor het begin van Twans hoofdstuk als kantinemedewerker, moeten we zo'n tien jaar terug in de tijd. Toen zijn zoon Kevin, na een periode in de jeugd bij VVV-Venlo, weer bij Wittenhorst kwam voetballen, stond Twan hondstrouw iedere zondag langs de lijn. Op momenten dat het dan wat drukker was in de kantine, was Twan nooit te beroerd om even uit te helpen. Van het één kwam het ander: dit beviel eigenlijk zo goed, dat het uithelpen al snel uitmondde in een vaste dienst. In de tijd dat Wittenhorst 1 nog op vrijdagavond trainde, draaide Twan met veel plezier een dienst.

Twan: "Ik ben iemand met een groot voetbalhart. Ik vind het dan ook geweldig om met leuke collega's in een gezellige sfeer met de gasten in de kantine over voetbal te praten en dan tussendoor een biertje te tappen. Het maakt mij niet uit of het nu in de middagen of in de avonduren is; ik draag graag mijn steentje bij en kan tussendoor ook met de ouders van de spelers en met de spelers zelf over de wedstrijd praten."

Wanneer hem wordt gevraagd naar zijn leukste momenten en herinneringen als kantinemedewerker, hoeft hij niet lang na te denken: "De seizoensopening- en afsluiting vind ik altijd geweldige weekenden. Er wordt eieren met spek gebakken en jong en oud gaat met elkaar in gesprek. Er heerst dan altijd een gezellige en gemoedelijke sfeer. Ook de activiteiten die vlak voor corona plaatsvonden, zoals het Oktoberfest in de kantine, vond ik zeer geslaagd. Wat mij betreft gaan we dit soort activiteiten zeker weer oppakken", sluit Twan af.

Wittenhorst is altijd op zoek naar versterking achter de bar. Elke helpende hand is er een. Ervaring in de horeca is fijn, maar niet vereist. Bij vragen en/of interesse kun je contact opnemen met Robin Hagens via: robinhagens@rksv-wittenhorst.nl