Wittenhorst wint eenvoudig van SSS'18

22 mei 2022

Hoe zou Wittenhorst voor de dag komen na de verloren wedstrijd van zondag jl.? De positie om in aanmerking te komen voor een plek in de nacompetitie moest nota bene verdedigd worden en onze tegenstander SSS’18 had heel andere hoofdbrekens. Hier was nacompetitie voor degradatie sprake.

Wittenhorst had een beroemde supporter uit Zuid-Limburg als mascotte bij zich en dat was de oma van onze doelman Ravi Arts. Als de spirit en vechtlust daaraan gelegen heeft mag ze iedere week komen.

De Overloners werd vanaf begin meteen vastgezet en zo kwam Wittenhorst sterk uit de startblokken. Een combinatie tussen Nick Driessen en Joost van Rensch eindigde op de vuist van de doelman.

De strijd bleef in het voordeel van de oranjemannen verder gaan. Het resultaat kwam tot uiting in de 36e min. Nick Driessen rondde een mooie aanval op zijn eigen manier af. De bal zeilde mooi in het doel: 0-1.

Dit was tevens de ruststand.

Na de pauze kwam SSS’18 op stoom. Het forceerde wat kansen. De druk werd groter. Een handsbal zorgde ervoor dat de bal op de stip belandde. De oma kwam nu duidelijk in beeld. Kleinzoon Ravi was zo gemotiveerd dat hij de bal kon pareren. Een vrije trap direct hierna kon Overloon ook niet verzilveren.

Dit was eigenlijk het laatste wapenfeit van de tegenstander. Wittenhorst nam het weer over.

De wedstrijd werd beslist in de 57e en 58e min. toen Wittenhorst binnen twee minuten door fraaie doelpunten van Joost van Rensch en Nick Driessen i.s.m. het hele elftal de stand op 0-3 zette. Koen Voesten zette met een mooie kopbal voor de tegenstander wat dragelijker: 1-3.

In de 84e min. was Nick Driessen aan zet, hij maakte zijn hattrick: 1-4. Zo won Wittenhorst de moeilijke uitwedstrijd met verve en is volop in de race voor een nacompetitieplaats.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Dirk Scheres, Nick Driessen (Jeroen Verkennis), Bart Zanders, Ruud Meijers, Tom Driessen (Martijn van Ooijen),Ruben van Helvoort (Mats van Biljouw), Sven van Ooijen, Joep Beurskens, Niek van der Sterren (Sjeffrie Swinkels), Joost van Rensch (Jelle Janssen).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst VR1 won op eigen veld met 3-1 van Festilent VR1 en verzekerde daarmee klassebehoud in de landelijke 2e klasse. Gefeliciteerd!
  • Wittenhorst 4 boekte een solide 0-3 overwinning op bezoek bij het tweede elftal van America. Het betekende de derde overwinning in vier wedstrijden en daarmee een keurige achtste plaats, met nog twee wedstrijden in het vooruitzicht.
  • Wittenhorst 6 wist in een feestopstelling met 8-2 te winnen van het twaalfde elftal van Sportclub Irene. Veldspelers in de goal, keepers op het middenveld, Patrick 'Hattrick' Hoeben...het was een knotsgek duel wat zelfs eerder werd afgefloten om de tegenstander verder leed te besparen.
  • In de derby op eigen veld tegen het zevende elftal van Sparta '18 heeft Wittenhorst 7 spectaculair met 4-3 gewonnen. Met zeven punten uit de laatste drie duels zijn ze aan een keurige eindsprint bezig die wellicht de uiteindelijke tweede plaats gaat opleveren.
  • Wittenhorst 8 kwam op bezoek bij het vierde elftal van Meterik nipt tekort om de punten mee naar huis te nemen: 3-2. Volgende week wacht de laatste wedstrijd van het seizoen op eigen veld tegen nummer tien America 4. De achtste of negende plaats zal uiteindelijk het (keurige) eindstation worden van een lang seizoen.
  • Je vraagt je af hoe, maar zelfs na een ellelange kroegentocht, is het Wittenhorst 9 gelukt om op bezoek bij nummer drie RESIA 2 met 1-2 te winnen. De kampioensfeer blijft er dus voorlopig nog wel even inzitten! Er liggen nog twee wedstrijden in het vooruitzicht om uiteindelijk te eindigen op een historisch puntenaantal van 63.
  • Wittenhorst 11 heeft een keurige 0-3 overwinning geboekt op bezoek bij het zesde elftal van IVO uit Velden. Er kan nog een spannende ontknoping ontstaan in de strijd om een plek in de top-drie, maar het is vrijwel zeker dat deze binnen is. Zelfs plek twee behoort nog tot de mogelijkheden. Chapeau.