Verslag Algemene Jaarvergadering

4 oktober 2014

Op maandag 29 september vond de jaarlijkse Algemene jaarvergadering van RKsv Wittenhorst plaats.

Aan het begin van de vergadering werd een minuut stilte in acht genomen voor Mart Wijnands, Mart Wismans, Peter Raaijmakers, Ger Huberts, Hans van Rengs  en een aantal anderen met een Wittenhorst hart.

Na de opening en de ingezonden stukken las voorzitter Ton Hagens het jaarverslag voor dat inging op de gebeutenissen van het afgelopen seizoen en er was aandacht voor de resultaten en bevindingen van alle commissies. Daarna werden de financiele resultaten van het afgelopen seizoen toegelicht door de penningmeester, gevolgd door de begroting voor het nieuwe seizoen. Mede bevestigd door de Kas Commissie bleek dat Wittenhorst een financieel gezonde vereniging is die haar zaken goed voor elkaar heeft. Het voorstel tot verhoging van de contributie, gebasseerd op de inflatie en een verhoging door de KNVB, werd door de vergadering goedgekeurd. Daarna was het tijd voor de bestuursverkiezingen. Gerard Lok, aftredend en herkiesbaar, werd herkozen en ook Ralph Wijnands werd gekozen tot nieuw bestuurslid. Ralph gaat functioneren als 2e penningmeester.

Na de pauze presenteerde Ton Hagens de plannen rond de Sportzone Kasteelse Bossen aan de vergadering, gevolgd door een presentatie van Leon Litjens, die een toelichting gaf op de totstandkoming van de Business Club. Na de rondvraag was er de gebruikelijke feestelijke huldiging van de jubilarissen. Helaas was een aantal van de jubilarissen verhinderd. Hay Emonts leidde elke jubilaris in met een weergave van de persoonlijke prestaties:

Jubilarissen_4.JPG

Norbert van Rens, Tonny Peeters, Bart Perrée, René Verheijen (allen 25 jaar lid)

Jubilarissen_3.JPG

Twan van Osch en Wiel Cox (beiden 40 jaar lid)

Jubilarissen_1.JPG

Jan Siebers, Hay van Bergen, Hay Verheijen (allen 60 jaar lid)

Jubilaris_75_jaar_Lid_Wittenhorst.JPG

Frank Boekesteijn ( 75 jaar lid)

Een unieke situatie binnen Wittenhorst, want met Frank Boekesteijn hebben we een coryfee die maar liefst 75 jaar lid is van onze vereniging. Hay Emonts verwoordt: "De glorietijd van Frank als actief speler viel samen met een ongekende bloeiperiode van het eerste elftal. In zijn karakteristieke stijl met een enigszins gekromde rug bezorgde hij als snelle linksbuiten menige rechtsback een bijzonder lastige middag. Zijn absolute hoogtepunt beleefde hij toen hij in 1953 na een bloedstollende reeks beslissings- en promotiewedstrijden met het eerste elftal naar de tweede klasse (de op een na hoogste amateurklasse) promoveerde. In Roermond werd van Linne gewonnen met 5300 betalende toeschouwers! Frank Boekesteijn was vanaf 1962 maar liefst twintig jaar lang voorzitter van de veteranenafdeling. Bij zijn afscheid als voorzitter werd hij in 1982 tot erelid van de vereniging benoemd. Tevens is Frank lid van verdienste van onze club. Daarnaast was Frank ceremoniemeester bij de Boorebrulleft 1979 als Frank van Jaat van Stroeks Dien.

Wittenhorst wenst alle jubilarissen van harte proficiat!