Voetbal, Vrienden en een Reusachtige Beker: JO12-1 pakt overwinning in Sevenum

30 mei 2023

We hebben een onvergetelijke tijd gehad op het Sparta '18 voetbaltoernooi in Sevenum! Met onze JO11-3, JO9-3 en JO12-1 teams klaar voor de strijd, waren we vastbesloten om onze stempel op het toernooi te drukken. En dat deden we zeker!

Het was een grootschalig evenement, met maar liefst 78 teams die hun beste beentje voorzetten. Maar onze JO12-1 stak met kop en schouders boven de rest uit in poule A. Ze wonnen elke wedstrijd en claimden daarmee de welverdiende eerste plek. Alsof dat nog niet genoeg was, gingen ze er ook vandoor met de reusachtige wisselbeker. Onze spelers waren zo trots dat ze die beker ternauwernood door de deur van de kleedkamer konden krijgen!

JO11-3 had ook een fantastische prestatie. Ze versloegen het Sparta '18 JO11-4 team en behaalden een knappe vijfde plek. Het was een geweldig gevoel om met een prijs naar huis te gaan!

Onze JO9-3 had een pittige uitdaging in hun poule, met drie sterke Duitse teams. Hoewel ze misschien niet als eerste eindigden, wisten ze wel een vierde plek te bemachtigen. Het was moeilijk om op te boksen tegen de Duitse teams, vooral als ze steeds zo snel de bal opeisten. Gelukkig hadden we jeugdige scheidsrechters die een oogje in het zeil hielden. Ze deden hun best om alles eerlijk te laten verlopen, maar het blijft lastig.

Het weer was absoluut prachtig, en de vrolijke gezichten van onze spelers werden nog meer verlicht door de aanmoedigingen van hun familie en vrienden. De sfeer was fantastisch en iedereen genoot van de spannende wedstrijden en het enthousiasme op en naast het veld. Voetbaltoernooien zoals deze dienen als een geweldige leerschool voor onze teams. Ze leren niet alleen de vaardigheden van het spel, maar ook teamwork, doorzettingsvermogen en sportiviteit. Het was een geweldige manier om ons seizoen af te sluiten en met veel plezier terug te kijken op deze bijzondere ervaring.

We willen alle spelers, coaches, scheidsrechters en supporters bedanken voor hun onvermoeibare inzet. Jullie hebben dit toernooi echt tot een succes gemaakt!

jo9-3-sparta-toernooi-vierde.png