Achtste overwinning op rij en puntenrecord Wittenhorst 1

29 mei 2023

Wittenhorst 1 heeft de 1e klasse in stijl verlaten. Op bezoek bij nummer twee Volharding werd met 1-3 gewonnen, waarmee het onderlinge verschil uiteindelijk neerkomt op negentien punten. Het betekende de achtste overwinning op een rij. Door deze zegereeks eindigt ons eerste elftal op 62 punten in deze competitie; nog nooit verzamelde het eerste elftal zoveel punten in één seizoen op dit niveau. Ook het aantal doelpunten voor (82) is een clubrecord in de 1e klasse. Spits Jeroen Verkennis kroonde zich tot topscorer van deze competitie.

Er stond voor beide teams niks meer op het spel. Voor Wittenhorst stond eigenlijk de revanche op de eerste plaats. In Horst werd met 1-3 verloren. Volharding begon de wedstrijd agressiever. Via de snelle Tim Martens werden er enkele kansen gecreëerd. Ook stond doelman Roel van Rens voor Volharding een doelpunt in de weg. Toen de gastheren de kansen niet benutten, liet Wittenhorst zien hoe het wel moet. In de 34ste min. maakte Willem Heijnen een goede aanval doeltreffend af.

Vlak voor de pauze stond de Horster achterhoede te slapen. Tim Martens aarzelde niet en bracht de ruststand op 1-1. Na de pauze werd Jeroen Verkennis in het veld gebracht. Hij kon via een magnifiek hakje van Tom Spreeuwenberg heel snel 1-2 op het scorebord brengen. Wittenhorst moest enkele minuten later een tegenvaller incasseren. Ruud Meijers kon niet voorkomen dat hij een doorgebroken speler neerlegde. Gevolg een rode kaart.

Ondanks deze situatie bleef Wittenhorst de wedstrijd in handen houden. Het verzuimde zelfs enkele kansen te benutten. Een handsgeval binnen de zestien werd voor Wittenhorst omgezet in een penalty. Jeroen Verkennis stelde de 'Gouden Schoen' definitief vast, nl. zijn 26e doelpunt: 1-3.

De revanche was er. Een doelpuntenstand van 82 voor is uniek. Wat te zeggen van het puntentotaal van 62. Een kampioenschap dat er zijn mag. Mannen, allemaal proficiat. Op naar de vierde divisie eind augustus.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Nick Driessen (Gijs Christiaens), Willem Heijnen (Jeroen Verkennis), Bono Wijnhoven (Tom Driessen) Giel Beurskens, Joost van Rensch (Martijn van Ooijen), Koen Jenniskens, Joep Beurskens, Tom Spreeuwenberg, Daan Verlijsdonk.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 4 speelde op Pinkstermaandag hun laatste competitiewedstrijd op eigen veld tegen VVV'03 2. Het werd een spectaculaire 3-3, waarbij hun teamgenoot Niels afscheid nam. Na afloop van de wedstrijd werd er op passende wijze afscheid genomen van hun goede kameraad. Ons vierde elftal eindigt keurig in de middenmoot op een zevende positie.
afscheid niels vierde elftal wh4.jpeg